Strategisch veranderen
Moet er echt elke keer drastisch worden veranderd om te voldoen aan de strategische belangen van een organisatie? Volgens de bedenkers van…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Robert Kaplan en David Norton hebben een systeem bedacht waarmee bedrijven hun strategie en structuur eenvoudig op elkaar kunnen afstemmen zonder al te ingrijpende maatregelen te hoeven nemen. De basis is – hoe kan het ook anders – de BSC. Daar worden drie tot vijf strategische thema’s overheen gelegd die de huidige doelstellingen van de onderneming dekken.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Stapsgewijs ziet dat er als volgt uit:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Het topmanagement formuleert de theorie die het bedrijf gebruikt om winst te genereren.
- Er worden voor elk strategisch thema enkele senior managers benoemd die zorgen voor coördinatie en monitoring; de teams of business units zijn verantwoordelijk voor de uitvoering.
- De teams formuleren voor elk strategisch thema de benodigde acties en resources (geld en menskracht) Gecombineerd met de BSC ontstaat er zo een systeem waarbij strategiebepaling en uitvoering zijn verbonden met prestatiemeting. En het is tegelijkertijd een instrument waarmee de bedrijfstop de prioriteiten van de onderneming kan uitdragen en de medewerkers kan motiveren. Bron: Harvard Business Review.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid