Overslaan en naar de inhoud gaan

Strategisch veranderen

Moet er echt elke keer drastisch worden veranderd om te voldoen aan de strategische belangen van een organisatie? Volgens de bedenkers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Robert Kaplan en David Norton hebben een systeem bedacht waarmee bedrijven hun strategie en structuur eenvoudig op elkaar kunnen afstemmen zonder al te ingrijpende maatregelen te hoeven nemen. De basis is – hoe kan het ook anders – de BSC. Daar worden drie tot vijf strategische thema’s overheen gelegd die de huidige doelstellingen van de onderneming dekken.

related partner content for mobile comes here

Stapsgewijs ziet dat er als volgt uit:

  • Het topmanagement formuleert de theorie die het bedrijf gebruikt om winst te genereren.
  • Er worden voor elk strategisch thema enkele senior managers benoemd die zorgen voor coördinatie en monitoring; de teams of business units zijn verantwoordelijk voor de uitvoering.
  • De teams formuleren voor elk strategisch thema de benodigde acties en resources (geld en menskracht) Gecombineerd met de BSC ontstaat er zo een systeem waarbij strategiebepaling en uitvoering zijn verbonden met prestatiemeting. En het is tegelijkertijd een instrument waarmee de bedrijfstop de prioriteiten van de onderneming kan uitdragen en de medewerkers kan motiveren. Bron: Harvard Business Review.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in