'Social' websites: van trend naar toekomst?
Het beste 'community' voorbeeld uit eigen land is natuurlijk vriendennetwerk Hyves, waarover Molblog vorige week nog berrichtte. Als ik het goed heb, zit Hyves nu op ruim 2 miljoen geregistreerde gebruikers. Niet verkeerd lijkt mij zo.
Internationaal is MySpace natuurlijk de absolute reus onder de communities (wat heet: meer dan 50 miljoen geregistreerde gebruikers!!) en doen ook sites als del.icio.us en Technorati goede zaken.
Deze laatste twee zijn echte social bookmarking sites en vormen een verzameling van favoriete links naar websites, populaire boeken, muziek, etc. Deze links zijn allemaal samengesteld door de gebruikers, de community.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVia één van mijn favoriete websites Springwise ontdekte ik het nieuwe 'social' initiatief Stylehive. Erg leuk en wat mij betreft veelbelovend! Net als del.icio.us en Technorati een social bookmarking site, maar dan puur gericht op shopping addicts. En dan met name de trendgevoelige (of zijn alle addicts trendgevoelig?). Kortom, de website linkt alleen naar trendy kleding, schoenen, maar ook naar hippe beschermhoesjes voor je iPod en hypermoderne speelhollen voor de kids.
Is the web getting social en de toekomstige verzamelplaats voor adverteerders of vormen ze slechts een hype, zoals de criticasters beweren? Zeg het maar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid