Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney en McDonald's stoppen Happy Meals-pact

De op en top Amerikaanse bedrijven Walt Disney en McDonald's zetten eind dit jaar na tien jaar een streep achter hun langdurige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De op en top Amerikaanse bedrijven Walt Disney en McDonald's zetten eind dit jaar na tien jaar een streep achter hun langdurige samenwerking bij de Happy Meals-kindermenu's. Disney ontkent berichten in de VS dat het zich distantiëert van McDonald's wegens zorgen over overgewicht bij de jeugd door het eten van fastfood, waarmee het niet langer via de hamburgerketen geassocieerd wil worden. Dat laatste meldde The Los Angeles Times namelijk, de krant van de stad waar Disney is gevestigd en verre van een roddelblad.

related partner content for mobile comes here

Helaas had het Commlog even geen tijd om te bellen met Disney, McDonald's of de LA Times. We nemen de officiele statement dat tot de verrassende scheiding 'louter op zakelijke gronden' is besloten daarom maar gewoon voor waar aan.

Beide bedrijven werken deze zomer nog samen bij de Disney-film Pirates of the Caribbean en de Pixar-animatiefilm Cars. De samenwerking met McDonald's leverde Disney jaarlijks naar schatting
100 miljoen dollar aan licentie-inkomsten.

Nu eens zien over Disney overstapt naar Burger King, PizzaHut of Colonel Sanders. Of Coca-Cola of Mars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in