Overslaan en naar de inhoud gaan

Polymedia gaming?

We gaan allemaal gamen. Niet alleen omdat zo'n 75% van de jongeren regelmatig games speelt (Young Mentality), omdat in-game advertising…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We gaan allemaal gamen. Niet alleen omdat zo'n 75% van de jongeren regelmatig games speelt (), omdat in-game advertising geen drol kost en meer oplevert dan een hoop andere media en omdat ;s+Future:+The+Network" title="Article.aspx?a=16779&hed=Gaming&;s+Future:+The+Network">moet, maar vooral ook omdat we grote groepen consumenten kunnen meenemen in hele nieuwe, andere ?al dan niet merkgerelateerde- werelden. , het gebruik van games voor maatschappelijke toepassingen biedt daarbij bijvoorbeeld aanknopingspunten binnen de gebieden van onderwijs, training, gezondheid en andere maatschappelijke projecten.

related partner content for mobile comes here

Kunnen we consumenten door games nu al écht meenemen in andere werelden? Mwah ... natuurlijk hebben we al een flink aantal succesverhalen van mega-populaire games en een occasionele Zuid-Koreaan die , maar echt structureel contact maken met grote doelgroepen op een uitgebalanceerde wijze gebeurt nog te weinig.
Polymedia concepten, echter, waarin games niet alleen via internet, bord of PSP worden gespeeld, maar via een veelheid aan kanalen écht ingrijpen in het leven van deelnemers bieden veel meer mogelijkheden.

Wie gezien heeft, weet waar ik het over heb. "The game is tailored specifically to each participant. Think of it as a great vacation, except you don't go to it, it comes to you." Door het opbouwen van een profiel van de speler van de game kan en wordt er ook echt ingegrepen in het leven van de hoofdpersoon. Via acteurs, mobiel, web, post en andere kanalen wordt het leven van de persoon beïnvloed voor een bepaalde periode. Basis is een polymedia concept, waarin spanning en mysterie over het algemeen een grote plaats innemen.

Het was mooi om te zien dat er zoveel aandacht en buzz uitging naar de nieuwe categorie en winnaar op de SpinAwards. Echter, "", waarin in een mysterie een hoop verschillende media (o.a. boeken, voicemails, video's en web-based onderdelen) samenkwamen biedt misschien nog wel interessantere ideeën voor de toekomst. Kinderen écht meenemen in een fantasiewereld die van alle mogelijke kanten wordt versterkt en beïnvloed door een ideale samensmelting tussen verschillende media, tegenover plat schermvermaak. In ditzelfde rijtje paste ook .

Ver in de polymedia concepten is ook , een klein bureau dat zich via specialiseert in game-concepten rondom het thema spionnen, bijvoorbeeld voor op kinderfeestjes. Kinderen ontvangen per post een missie, die uitgevoerd dient worden in een vastgestelde tijd. Door middel van diverse clues, te vergaren uit het hardcopy dossier, maar ook via internet, sms, krant, video en telefoon moeten ze in teamverband mysteries oplossen.

Dit soort games bieden mogelijkheden om personen een merk of concept echt mee te laten beleven. Wat te denken van promotie-campagne voor het vakgebied Techniek, waarin MBO-studenten polymedia getriggerd worden zélf een naderende ramp binnen een bedrijf te voorkomen. Of -achtige taferelen, waarin een grote groep consumenten mee kan werken om een enkele consument een experience te bieden. Of "offline" uitbreidingen van bestaande populaire game-concepten in de richting van kranten, tv, sms of andere kanalen.

Dit alles kan ingevuld worden om een merkbeleving te creeëren, maar ook kan ik me voorstellen dat er games rondom bijvoorbeeld dating/verleiden kunnen worden ontworpen die plaats bieden voor meerdere merken. Door de popularisering van gaming, de steeds groter wordende profielkennis van consumenten, lager wordende kosten van diverse kanalen en de steeds verder voortschrijdende mogelijkheden is het mijn inziens slechts een kwestie van tijd ...

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in