Overslaan en naar de inhoud gaan

Veranderingen in consumentengedrag leiden tot verschuivingen in autoverkoopbranche

Door het toenemende gebruik van internet zijn automobilisten bij de aanschaf van een nieuwe auto minder afhankelijk geworden van dealers.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Automobielbedrijven zullen hier meer inzicht in moeten krijgen om de band tussen consument en dealer weer te versterken en daarbij hogere omzetten te behalen en de merkentrouw te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Dit zijn enkele van de bevindingen van het jongste onderzoek naar de relatie tussen consumenten en dealers, uitgevoerd door het Car Internet Research Program (CIRP) en Capgemini. In het rapport met de titel ‘Inside the Customer/Dealer Relationship’ wordt besproken hoe de machtsverhoudingen in showrooms verschuiven en wat daarbij de invloed van internet is.

In het onderzoek werd vastgesteld dat automobielbedrijven volgens een nieuw model zullen moeten gaan werken om hun klanten te behouden. ‘De veranderingen bij de consument zijn enorm hard gegaan, doordat mensen steeds meer informatie op internet kunnen vinden en steeds bedrevener worden in hun koopgedrag. Ze stappen daardoor op een steeds later moment bij de dealer binnen’, aldus Christian Navarre, directeur van het Car Internet Research Program.

‘Het is van cruciaal belang voor dealers zich aan deze nieuwe situatie aan te passen. Bedrijven moeten af van het traditionele asymmetrische beeld van de klant-dealerrelatie waaraan voor beide partijen zoveel negatieve vooroordelen en stereotypen kleven. De crux zit hem erin een evenwichtiger relatie te creëren, gebaseerd op openheid en wederzijds vertrouwen. Dit komt uiteindelijk zowel de omzet als de klantentrouw ten goede.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in