Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse jongeren flirten graag online

Nederlandse jongeren houden van online flirten. Dat blijkt uit onderzoek dat Doritos hield onder jongeren, naar aanleiding van de door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren kunnen op een flirtprofiel aanmaken, waarmee ze iemand kunnen vinden om zes dagen lang een virtuele baby (Eccky) op te voeden. In die zes dagen moeten de ouders de Eccky aandacht geven, wassen, voeden en met het kind spelen, chatten en winkelen.

related partner content for mobile comes here

Doritos heeft een onderzoek aan de promotie gekoppeld dat werd uitgevoerd door Metro Life Panel, een online panel van Metro. 1500 respondenten werden ondervraagd over flirten in het algemeen, het gedeelte over flirten online en bij jongeren was specifiek voor Doritos.

Wat blijkt: 84 procent van de jongeren flirt wel eens. Een groot deel van de jongeren flirt, naast ‘in het echte leven’, vaak online (75 procent). MSN is daarbij het meest populaire flirtmiddel; 56 procent gaf aan via MSN te flirten. Het overgrote deel van de jonge respondenten geeft aan met name voor de fun (88 procent) en de aandacht (40 procent) te flirten, een kleiner deel flirt om uiteindelijk een relatie te vinden (17 procent).

Enkele andere resultaten:

- 59 procent van de jongeren gaf aan dat ze een relatie hebben, gezien het hoge percentage dat aangaf te flirten (84 procent) kun je aannemen dat ook jongeren mét een relatie massaal flirten.

- Flirten wordt door 77% van de jongeren niet als vreemdgaan gezien.

- Jongeren vinden online flirten makkelijker dan flirten ‘in het echt’.

Doritos lanceerde in maart een grootschalige promotie die inhaakt op online flirten, en hield ter voorbereiding daarvan ook al een kleinschaliger onderzoek onder 250 jongeren (uitgevoerd door NoTies). Reden voor het onderzoek: een gecontroleerde en veilig omgeving ontwikkelen waar jongeren makkelijk kunnen flirten. Zo werd naar aanleiding van dit onderzoek ervoor gekozen om niet met foto's te werken, geen persoonlijke gegevens als email zichtbaar te maken en geen 'love matches' te stimuleren waar leeftijdsverschil groter is dan 5 jaar. Daarnaast is er de hele dag toezicht en zijn er diverse mogelijkheden om misbruik te melden.

De Doritos-actie ‘Flirt & Scoor’, waabij je Eccky-promotiecodes kunt vinden in zakken Doritos, loopt nog tot eind mei en wordt ondersteund met een televisiecommercial, non-spot radio, een online campagne en point-of-sale materiaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in