Overslaan en naar de inhoud gaan

De merkervaring als strategisch wapen

Belevingsmarketing heeft er een snelgroeiende tak bij: de brand experience. Het antwoord op de teloorgang van de traditionele media?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deskundigen zijn verdeeld in hun oordeel: is brand experience een voorbijgaande hype of is het een sterk strategisch wapen in de strijd om de aandacht van de steeds machtiger consument in een versplinterend medialandschap vast te houden? Hoe het ook zij, elke marketeer streeft ernaar een campagne te voeren die zoveel mogelijk indruk maakt op de consument, en dat is precies wat een goede merkervaring doet: de potentiële koper de mogelijkheid bieden tot interactie met het product en daarbij liefst alle zintuigen aanspreken.

related partner content for mobile comes here

De opmars van de brand experience lijkt dan ook niet meer te stuiten. Eén ding moeten de beoefenaren zich wel realiseren: het genre kan niet in isolement floreren. De brand experience moet passen in de totale strategie, en zonder intensieve samenwerking met mediaplanners wordt het ook niets, simpelweg omdat geen enkel briljant marketingconcept werkt als het niet vertaald kan worden in een goed geplande campagne.

Bron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in