De merkervaring als strategisch wapen


De deskundigen zijn verdeeld in hun oordeel: is brand experience een voorbijgaande hype of is het een sterk strategisch wapen in de strijd om de aandacht van de steeds machtiger consument in een versplinterend medialandschap vast te houden? Hoe het ook zij, elke marketeer streeft ernaar een campagne te voeren die zoveel mogelijk indruk maakt op de consument, en dat is precies wat een goede merkervaring doet: de potentiële koper de mogelijkheid bieden tot interactie met het product en daarbij liefst alle zintuigen aanspreken.
De opmars van de brand experience lijkt dan ook niet meer te stuiten. Eén ding moeten de beoefenaren zich wel realiseren: het genre kan niet in isolement floreren. De brand experience moet passen in de totale strategie, en zonder intensieve samenwerking met mediaplanners wordt het ook niets, simpelweg omdat geen enkel briljant marketingconcept werkt als het niet vertaald kan worden in een goed geplande campagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid