Overslaan en naar de inhoud gaan

Praxis wint Re-Connect Award

Praxis is de winnaar van de Capgemini Re-Connect Retail Award 2006.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Re-Connect Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de winkelketen die er het beste in is geslaagd - opnieuw - aansluiting te vinden bij de klant. De andere genomineerden waren moderetailer WE en de keten voor home-elektronica Expert.

related partner content for mobile comes here

Bouwmarktketen Praxis, onder deel van Vendex KBB, volgt Albert Heijn op als winnaar. De supermarkt won in 2004 (ondanks de prijzenslag) veel klanten terug door focus te houden op wat belangrijk is voor hun klantenkring. Praxis koos vorig jaar volgens de jury ook met succes voor een nieuwe bedrijfsstrategie; het bedrijf won maar liefst 7 procent marktaandeel in 2005, zo blijkt uit consumentenonderzoek van TNS Nipo.

De basis voor de Award vormt het onderzoek Trends in Retail, uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van Capgemini. Onderzocht is welke retailer het beste aansluit bij de consument qua sfeer, instore media, innovatief assortiment en nieuwe doelgroepen als jongeren, ouderen en allochtonen. De volgende sectoren zijn in het onderzoek meegenomen: supermarkten, kleding/textiel, consumentenelektronica, telecom, muziek, drogisterij, slijterij, opticiens, doe-het-zelf, tuincentra, warenhuizen en discounters. Het volledige rapport wordt volgende maand gepubliceerd.

Volgens Bert Keizer, retailexpert bij Capgemini en initiator van het onderzoek, levert het onderzoek prikkelende inzichten op. Zo blijkt dat de digitalisering van de zogenoemde screenagers nog harder gaat dan de inhaalslag die de ouderen maken. ‘De kloof tussen jong en oud wordt dus alleen maar groter’, aldus Keizer. Een andere trend volgens Keizer is inspirience, een combinatie van experience en inspiratie. ‘Kopers willen winkelen niet alleen beleven, maar tevens inspiratie opdoen. In bouwmarkten bijvoorbeeld voelen vrouwen zich vaak buitengesloten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in