Praxis wint Re-Connect Award


De Re-Connect Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de winkelketen die er het beste in is geslaagd - opnieuw - aansluiting te vinden bij de klant. De andere genomineerden waren moderetailer WE en de keten voor home-elektronica Expert.
Bouwmarktketen Praxis, onder deel van Vendex KBB, volgt Albert Heijn op als winnaar. De supermarkt won in 2004 (ondanks de prijzenslag) veel klanten terug door focus te houden op wat belangrijk is voor hun klantenkring. Praxis koos vorig jaar volgens de jury ook met succes voor een nieuwe bedrijfsstrategie; het bedrijf won maar liefst 7 procent marktaandeel in 2005, zo blijkt uit consumentenonderzoek van TNS Nipo.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe basis voor de Award vormt het onderzoek Trends in Retail, uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van Capgemini. Onderzocht is welke retailer het beste aansluit bij de consument qua sfeer, instore media, innovatief assortiment en nieuwe doelgroepen als jongeren, ouderen en allochtonen. De volgende sectoren zijn in het onderzoek meegenomen: supermarkten, kleding/textiel, consumentenelektronica, telecom, muziek, drogisterij, slijterij, opticiens, doe-het-zelf, tuincentra, warenhuizen en discounters. Het volledige rapport wordt volgende maand gepubliceerd.
Volgens Bert Keizer, retailexpert bij Capgemini en initiator van het onderzoek, levert het onderzoek prikkelende inzichten op. Zo blijkt dat de digitalisering van de zogenoemde screenagers nog harder gaat dan de inhaalslag die de ouderen maken. ‘De kloof tussen jong en oud wordt dus alleen maar groter’, aldus Keizer. Een andere trend volgens Keizer is inspirience, een combinatie van experience en inspiratie. ‘Kopers willen winkelen niet alleen beleven, maar tevens inspiratie opdoen. In bouwmarkten bijvoorbeeld voelen vrouwen zich vaak buitengesloten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid