Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-rechercheur De Cock rapt over veiligheid

Acteur Piet Römer speelt als rechercheur De Cock van de politieserie Baantjer opnieuw een rol in een veiligheidscampagne van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ministeries kozen in 2004 ook voor een rol voor De Cock in een veiligheidscampagne omdat hij symbool staat voor de aanpak van criminaliteit. Samen met zijn hondje Jack en rapper Yes-R, de neef van Ali B., gaat de tv-rechercheur jongeren dit keer in een rap wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid.

related partner content for mobile comes here

Volgens het ministerie is ruim driekwart van de jongeren zich de afgelopen jaren onveiliger gaan voelen. Daarnaast zegt een derde van de jongeren zich weleens schuldig te maken aan criminaliteit. Het gaat dan voornamelijk om winkeldiefstal, vernieling, geweld en heling.

Vandaar deze campagne waarmee het ministerie onder het motto ‘Ben je een eikel of geen eikel?’ jongeren direct wil aanspreken op hun keuzevrijheid en hun eigen verantwoordelijkheid inzake hun gedrag en de keuze van hun vrienden. De jongeren kunnen op de het MSN-platform

www.watvooreikelbenjij.nl een test doen, een spel spelen en meedoen aan een rapwedstrijd.

De jongerencampagne komt voort uit het Veiligheidsprogramma van de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. In dit programma heeft het kabinet tal van maatregelen vastgelegd om de veiligheid in Nederland te vergroten.

De campagne past binnen het kabinetsbeleid waarin mensen wordt gewezen op de eigen verantwoordelijkheid om Nederland veilig te maken. De campagneperiode loopt van 17 april tot eind juni en de tv-spot is te zien tot 21 mei. De creatieve invulling van de campagne is verzorgd door het reclamebureau PPGH/JWT. Met de campagne is een bedrag gemoeid van ruim een miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in