Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft komt met social-search

Microsoft wil nog dit jaar een social-search instrument lanceren. De nieuwe zoeksoftware moet zoekresultaten relevanter maken voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Justin Osmer, senior productmanager bij MSN, kunnen ‘mainstream’ zoekmachines de helft van de zoekopdrachten niet succesvol verwerken. Het is volgens hem dan ook tijd voor social search. Microsoft hoopt met de nieuwe tool natuurlijk meerwaarde te creëren ten opzichte van zoekconcurrenten Yahoo! en Google. Op dit moment verliest de zoekmachine van Microsoft echter marktaandeel.

related partner content for mobile comes here

Microsoft is op dit moment in onderhandeling (het is niet duidelijk of het om kopen of samenwerking gaat) met , een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het zoek op social networks. De zoekmachine combineert mainstream zoeklogaritmes (middels een samenwerkingsverband met Yahoo!) met informatie van socialnetworking websites.

Eurekster heeft twee patenten in handen. Zes anderen zijn aangevraagd, waaronder een patent op de manier hoe een zoekmachine kan leren van zoekgedrag en een patent op een oplossing om zoekende internetters samen te laten werken, om op die manier relevantere resultatren te krijgen.

Adverteerders kunnen in ieder geval verwachten dat ze meer moeten gaan betalen voor gesponsorde zoekresultaten op basis van van social search.
Bradley Horowitz, vice-president ‘advanced products’ bij Yahoo, zegt dat social search nu eenmaal meer omzetpotentieel heeft, omdat mensen deze speciale zoekopdrachten met name zullen gebruiken voor e-commerce transacties.

bron: Businessweek online

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in