Achterhoek steekt 80 miljoen in toerisme


De groene plattelandsregio behoort samen met de Wadden en Twente tot de enige gebieden in Nederland, waar het aantal binnenlandse vakanties de laatste jaren nog gestegen is. Dat blijkt uit een dinsdag verschenen analyse die de Kamer van Koophandel samen met toeristische ondernemers in het gebied heeft gemaakt. In de Achterhoek zijn vorig jaar 522.000 binnenlandse vakanties doorgebracht. Een kwart van de bezoekers behoorde tot de zogenoemde actieve senioren. Deze groep krijgt dan ook veel aandacht in nieuwe plannen.
Bezoekers aan de Achterhoek komen grotendeels uit Noord- en Zuid-Holland en Duitsland. Gezamenlijk besteden zij ongeveer 100 miljoen euro per jaar. Ze waarderen vooral de kleinschaligheid en de gemoedelijkheid van het gebied. Maar de gemoedelijke uitstraling houdt tevens het gevaar in voor oubollig te worden versleten, zo waarschuwen de onderzoekers. Ondernemers investeren onvoldoende in modern comfort en luxe voorzieningen, blijkt uit de analyse.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Achterhoek moet de komende jaren investeren in aanbod dat vooral oudere bezoekers aanspreekt. Comfort en wellness zijn voor hen belangrijk. De oudere, meest welgestelde recreant wil ook geld uitgeven aan gezond eten en prettig bewegen. Bovendien is het voor hen belangrijk dat zij allerlei informatie makkelijk op de elektronische snelweg kunnen vinden. Op ICT-gebied moet de Achterhoek snel vernieuwen, aldus de onderzoekers.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid