De toekomst is oud
Let op de voorspellingen van demografen – de nieuwe marktgoeroes. Over pakweg tien jaar bepalen de babyboomers de markt. Slimme fabrikanten anticiperen daar al op: Vodafone investeert in mobieltjes die door senioren goed te hanteren zijn, en IBM ontwikkelt een computermuis die trillende handen neutraliseert. Maar de echte doorbraak moet nog komen, van bedrijven die de nieuwe oudjes helpen om eeuwig jong te blijven.
Een windsurfende oma is dan niets bijzonders meer. (Een middelbare school met Chinees, Hindi of Arabisch op het lesprogramma trouwens ook niet, want het aandeel ‘gekleurde medemensen’ zal in 2016 ook drastisch zijn toegenomen.) En het gezin zoals we dat nu kennen bestaat over tien jaar misschien niet eens meer. Drie of vier generaties die samen in een huis leven zijn dan heel normaal: de ouderen kunnen het niet meer betalen om op zichzelf te blijven wonen en de jongeren zijn het huis niet uit te branden. Volop kansen voor een wereld aan nieuwe diensten en producten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Fast Company. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid