Overslaan en naar de inhoud gaan

De toekomst is oud

Demografische gegevens worden nog altijd zwaar onderschat in marketing en andere bedrijfswetenschappen. Wie ze wél op waarde schat, ziet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Let op de voorspellingen van demografen – de nieuwe marktgoeroes. Over pakweg tien jaar bepalen de babyboomers de markt. Slimme fabrikanten anticiperen daar al op: Vodafone investeert in mobieltjes die door senioren goed te hanteren zijn, en IBM ontwikkelt een computermuis die trillende handen neutraliseert. Maar de echte doorbraak moet nog komen, van bedrijven die de nieuwe oudjes helpen om eeuwig jong te blijven.

related partner content for mobile comes here

Een windsurfende oma is dan niets bijzonders meer. (Een middelbare school met Chinees, Hindi of Arabisch op het lesprogramma trouwens ook niet, want het aandeel ‘gekleurde medemensen’ zal in 2016 ook drastisch zijn toegenomen.) En het gezin zoals we dat nu kennen bestaat over tien jaar misschien niet eens meer. Drie of vier generaties die samen in een huis leven zijn dan heel normaal: de ouderen kunnen het niet meer betalen om op zichzelf te blijven wonen en de jongeren zijn het huis niet uit te branden. Volop kansen voor een wereld aan nieuwe diensten en producten.

Bron: Fast Company. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in