Top 100 Adverteerders: niet vindbaar op internet


In de praktijk blijken de grootste Nederlandse adverteerders dus veel kansen te laten liggen op internet.
Opmerkelijk is ook dat de grootte van het onlinemediabudget nauwelijks van invloed blijkt te zijn op de vindbaarheid van websites bij zoekmachines.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe vindbaarheidsscore is door de Tilburgse onderzoeker samengesteld uit elf criteria waar elke adverteerder aan moet en kan voldoen om vindbaar te zijn op internet.
Voor de 100 grootste adverteerders die in het onderzoek zijn opgenomen, is ook gekeken naar de wijze waarop men met onlinepubliciteit omgaat. De kosten van een onlinepublicatie zijn laag, maar kunnen een merk veel positieve publiciteit opleveren. Bovendien levert het linken vanuit een persbericht naar uw website vaak meer kwalitatief bezoek op. Dit komt zowel de linkpopulariteit als de vindbaarheid ten goede.
Maar liefst 40 procent van de onderzochte organisaties bleek niet te beschikken over een persberichtenpagina, en nog eens 15 procent had op deze pagina zeer weinig informatie staan.
Opvallend was dat branches die voor hun omzet in toenemende mate afhankelijk zijn van internet, relatief slecht vindbaar bleken te zijn voor zoekmachines.
De best vindbare bedrijven op internet zijn de volgende drie: Wehkamp, de Telegraaf en RTL.
De complete top100 Adverteerders en hun vindbaarheid op internet, staan in het aprilnummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid