Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebestedingen op radio gestegen

Het gaat goed met radio, de netto reclamebestedingen op radio zijn in 2005 weer een beetje gestegen, aldus de stichting Platform Radio…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat goed met radio, de netto reclamebestedingen op radio zijn in 2005 weer een beetje gestegen, aldus de stichting (PRE).

related partner content for mobile comes here

De omzet nam met 1,9 procent toe tot 241 miljoen euro. In 2004 bedroegen de netto bestedingen 236,5 miljoen euro. Non-spotbestedingen groeide vorig jaar tot een bedrag van 7,7 miljoen euro; een groei van 33 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Non-spot advertising (denk aan 'win een reis' of een 'meetandgreet') heeft het altijd al goed gedaan op radio, dus de groei is opmerkelijk, aldus het PRE.

Grootste adverteerders kwamen in 2005 (net als in 2004) uit de financiële dienstverlening, Telecom/ICT bedrijven en retail.
Eerstgenoemde branche behoort ook tot de top 3 van snelstgroeiende branches die adverteren op de radio, samen met de overheid en consumentenelektronica (bron: Nielsen)

PRE verwacht dat de bestedingen dit jaar opnieuw zullen stijgen. Deze conclusie maakt men op basis van de stijgende economische (binnenlandse) groei en de daarmee gepaard gaande stijging in het consumentenvertrouwen. De Olympische Spelen en het WK voetbal dragen dit jaar ook een steentje bij, daarnaast blijft radio volop in het nieuws door overnames van zenders en restyling van diverse stations.

Zo werd eerder Noordzee FM verkocht aan Q-music en Radio 538 door overgenomen. wordt met de aankoop van Yorin FM een nieuwe speler op de radiomarkt.

PCM gaat op de FD/BNR-toer met Arrow, en in januari 2006 zijn Sky Radio en Radio Veronica overgenomen door de Telegraaf Media Groep en Investeringmaatschappij ING Corporate.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in