Overslaan en naar de inhoud gaan

Open sollicitatie

ROVER<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ROVER<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

T.a.v. het bestuur

Postbus 2132

3800 CC   Amersfoort

 

Betreft: open sollicitatie

 

Geachte bestuursleden,

 

Een recente quote van uw visionaire voorzitter, de heer Van der Vlis, in de Volkskrant deed mij het licht zien. Ik wil niet langer het beleid van de er ‘op los liegende NS’ vertegenwoordigen. Ik wil een echte bijdrage leveren aan het OV in Nederland. Daarom stel ik mij bij deze kandidaat voor eventuele vacatures in uw bestuur. Inhoudelijk sta ik 100% achter de partijlijn van ROVER, in kapitalen! Uit uw recente media-uitingen en columns heb ik vast het Jip & Janneke-tienpuntenplan samengesteld, waarmee ik mijn kandidatuur onderstreep:

 

1.     Nooit meer nieuwe treinverbindingen (zoals u zegt: de nieuwe verbinding Eindhoven-Utrecht-Schiphol is een blamage voor spoorsector)

2.     Vooral geen reizigersgroei (ROVER stelt helder dat de door NS gerealiseerde groei van 60.000 dagelijkse reizigers niets voorstelt en dat nadere initiatieven tot groei, zoals de verfoeide dienstregeling 2007, uit- of afgesteld moeten worden)

3.     OV-reizigers meer attent maken op de nadelen van OV ten opzichte van de auto (u stelt terecht dat NS zo slecht presteert dat reizen per trein niet is aan te bevelen; de file is veel aantrekkelijker)

4.     Geen verbeteringen voor reizigers in de lopende dienstregeling (ROVER wijst verbeteracties van NS categorisch af, omdat deze slechts truuks zijn voor verhoging van de prestatiebonus van NS-managers)

5.     Meer zwartrijders in de trein (ROVER was fier tegenstander van het boeteregime, maar de grote boze NS heeft goedwillende zwartrijders desondanks gedupeerd)

6.     Herintroductie van roken in de trein (de persoonlijke gerieven van de ROVER-hoofdman staan natuurlijk bovenaan de wensenlijst)

7.     Alle conducteurs (mannelijk en vrouwelijk) dragen een hoofddoekje (ROVER stelt dit punt terecht centraal in een recente column; veel belangrijker dan zogenaamde lange termijn visies)

8.     Meer peper in de reet van de conducteur (een lekkere motiverende quote van uw energieke woordvoerder Spithorst kort na het uitreiken van de ROVER-prijs aan de ‘Conducteur van het jaar’)

9.     Een bonus voor ROVER-bestuursleden gerelateerd aan de hoeveelheid OV-onvriendelijke publiciteit die ze weten te genereren (mijn huidige targetletter, mede-gebaseerd op publiciteit rond positieve en structurele ontwikkelingen bij NS, kan als omgekeerd voorbeeld dienen)

10. Meer zurigheid in het ledenblad ‘De reiziger’ (ROVER vertegenwoordigt bijna 1 promille van OV-reizend Nederland! We moeten een sterk tegenwicht bieden aan de propaganda-machine van NS, die zich ten doel stelt het OV als aantrekkelijk te verkopen; bah!)

 

Ik ben graag bereid mijn kandidatuur in een persoonlijk gesprek nader toe te lichten. Zou u zo vriendelijk willen zijn deze brief in de omgang met NS vertrouwelijk te behandelen; mijn werkgever is nog niet op de hoogte van mijn ware ambities.

 

Met vriendelijke groet,

Joost Ravoo

(nu nog Directeur Communicatie NS)

 

PS: ik ben zo vrij diverse media in te kopiëren op deze brief. Een mooi eerste stukje free-publicity voor de goede zaak, dacht ik zo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in