Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzekeraars bezorgd om imago

Willen verzekeraars het vertrouwen van politiek en consument winnen, dan moeten ze wat aan hun imago doen. Het is de kersverse directeur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens hem is het 'de afdronk van politieke keuzes'. 'Verzekeraars nemen langzaam de publieke taken van de overheid over. Denk aan
het nieuwe zorgstelsel en de arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zelfstandigen. En er zit nog meer aan te komen. Als je dan ziet dat de overheid met de vraag worstelt wie er welke rol krijgt bij privatisering denken wij dat het cruciaal is om een optimaal vertrouwen in verzekeraars tot stand te brengen.'

related partner content for mobile comes here

Juist de overheveling van taken van het publieke domein, de grote transformatie van ziekenfonds naar basisverzekering en de feitelijke afschaffing van prepensioen en vut baren veel Nederlanders zorgen. Want verzekeraars werden als nieuwe aanbieders geassocieerd met de niet altijd even populaire ingrepen.

Weurding: 'Van een rapportcijfer 7, krijgen we nu van de consument een kleine 6. Dat is te laag. Mensen vragen zich af of ze door de vele stelselwijzigingen er niet te veel op achteruit gaan. Wij moeten uitleggen dat het net per se slechter hoeft te zijn als verzekeraars de regelingen uitvoeren. We opereren
op het snijvlak van het publieke en private domein. Dat stelt hoge eisen aan communicatie en transparantie.'

Ga er maar aan zitten, stellen we op dit Commlog vast. Want er meer werk aan de winkel, los van het al genoemde. Het kabinet moet er eventjes 150 miljoen euro voor uittrekken op groepen te compenseren die financieel nadeel blijken te ondervinden nieuwe zorgsysteem. En volgend jaar, is de algemene voorspelling, gaan de premies ineens fors vanwege al die premiekortingen en de kosten van reclamecampagnes (die zo weinig zouden hebben opgeleverd). Blijft nog liggen de vraag of zorgverzekeraars eigenlijk wel twee petten op moeten hebben: die van zorginkoper, voor wie de scherpste condities tellen, en die van zorgverlener, voor wie kwaliteit troef dient te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in