Adviescommissie: geen 'no cure, no pay' PR-branche
Dat stelde de commissie PR maandag in een advies aan minister Brinkhorst, die altijd al tegen zo'n systeem is geweest. De commissie, die in opdracht van de bewindsman de rol en positie van de PR-branche in Nederland onderzocht, kan zich wel voorstellen dat er een experiment komt met een nieuwe vorm van beloning die afhankelijk is van het resultaat.
In elk geval de PvdA en de VVD spraken zich vorig jaar juist uit voor een proef met het 'no cure, no pay'-systeem, meldt het ANP.
De commissie pleit verder voor het instellen van een Ombudsman PR, die onder meer klachten kan inventariseren en onderzoek kan instellen. De ombudsman zou verder jaarlijks een rapport moeten uitbrengen aan de beroepsgroep.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHallo, wat is hier aan de hand? Wist u hier niets van? Kan kloppen, we hebben 'advocatuur' in het originele bericht vervangen door PR (en Donner door Brinkhorst). Ondenkbaar, 'no cure, no pay' in de PR? In de reclame bestaat het al veel langer, op zeer beperkte schaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid