Luchtreclame neemt af.
Calvé, Radio 538, Talpa, Rabobank, T-Mobile en meerdere bedrijven deden mee aan luchtreclame. Dit jaar deden Heineken en Amstel er niet aan mee. "We kiezen voor een reclame in en op andere media, zoals tv en internet,"aldus Heineken. ABN-AMRO zegt incidenteel gebruik te maken van luchtreclame voor "locale acties".
Herinneren we het ons allemaal nog?? Lekker in je achtertuintje of op de camping op een zwoele zomerdag, hoor je een ronkend geluid van een vliegtuig in de lucht of je ziet een groot peervormige voorwerp aankomen met een reclameaanduiding.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEn uit nieuwsgierigheid wil je toch de boodschap lezen? maar dit blijkt toch niet een doorslaggevende factor te zijn voor deelname van bedrijven. In 2002 lag de omzet zelfs onder de één miljoen euro voor deze sector.
De zwakte ligt namelijk in drie oorzaken:
a. strakke regelgeving
b. andere media: tv en internet
c. geen onderzoek effectiviteit
Zelf denk ik dat de laatste oorzaak het meest essentiële is. Want wil je als bedrijf jezelf onderscheiden in de reclamecircus, dan moet je toch de effectiviteit van je reclamewijze beargumenteren.
Maar anderzijds wanneer luchtreclame niet veelvuldig voorkomt, dan is het juist weer exclusief. Zoals eerder is vermeld op Molblog.nl dat mensen voornamelijk emailen in plaats van een brief te versturen. Dus komen de oude reclamemethoden wellicht weer terug?.?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid