Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung sterker merk dan Apple

Samsung doet het als merk beter in Nederland dan Apple, zo blijkt uit het jaarlijkse merkenonderzoek BrandAsset Valuator.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de lijst van de sterkste merken van Nederland staat Apple dit jaar op een 25ste plaats, terwijl Samsung op de achtste plaats staat.
De gemiddelde Nederlander vindt het merk Samsung steeds leuker en het geld meer dan waard, concludeert BrandAsset Valuator: ‘Apple lijkt te worstelen met een hoge mate van arrogantie die aan het merk wordt toegekend en de hoge verwachtingen die het merk voor zichzelf heeft gecreëerd.’

related partner content for mobile comes here

Vooral bij een jongere doelgroep daalt de waardering voor het merk Apple. Of beter gezegd: die waardering wordt overgenomen door de Koreaanse technologiegigant. Voor hen laat Samsung zien dat het mogelijk is om kwalitatief gelijkwaardige producten te maken, voor minder geld én met de bereidwilligheid om die producten door te ontwikkelen.

Google is voor het zesde jaar op rij het sterkste merk van Nederland. Action is één van de sterkst groeiende merken van dit moment. Het merk stijgt van plaats 174 naar 53, boven gevestigde retailers als Lidl, Blokker en V&D.

Uit het merkenonderzoek: ‘Wat je belooft moet je waarmaken of beter nog: overtreffen. Alleen dan krijg je de gewenste waardering. De consument verwacht van een merk nog meer dan vorig jaar een hoge prestatie, “value-for-money”. Anno 2013 heeft de consument veel merken om uit te kiezen. Een merk dat zijn beloftes niet nakomt wordt snel ingeruild voor een alternatief.’

(pdf) BrandAsset Valuator (BAV) evalueert meer dan 40.000 merken. In Nederland wordt jaarlijks een studie naar ca. 1000 merken gedaan.

Het onderzoek is ontwikkeld door Y&R en wordt in Nederland uitgevoerd door BrandAsset Consult, onderdeel van Y&R Group.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in