
Weekblad Adformatie meldt dat vandaag op de voorpagina. Maar RTL-topman Fons van Westerloo ontkent stellig dat er aan dergelijke plannen wordt gewerkt. De veranderingen zouden met name Yorin betreffen, dat feitelijk nooit uitgroeide tot het ‘coole’ merk, dat men na het vertrek van Veronica met de zender voor ogen had.
Naast een mogelijke naamsverandering zou Yorin vooral een ander businessmodel krijgen, waarin spot advertising een minder belangrijke rol zou spelen en interactieve toepassingen aan belang zouden winnen. Andere bronnen melden dat op Yorin meer ruimte zou komen voor herhalingen.
Het profiel van RTL 5 zou veel meer worden uitgebouwd. Of de plannen verband houden met de komst van John de Mols nieuwe brede tv-zender is niet bekend. Het lijkt onwaarschijnlijk dat mogelijke veranderingen bij de beide RTL-zenders nog dit najaar worden doorgevoerd, in verband met bestaande (doelgroep-) verplichtingen richting adverteerders. Vanaf 2006 zijn veranderingen gemakkelijker te realiseren.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensVolgens RTL-baas Van Westerloo is het juist niet verstandig om de profilering van zijn zenders drastisch te wijzigen met het oog op de komst van Talpa-tv.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee