Overslaan en naar de inhoud gaan

“RTL overweegt herprofilering RTL 5 en Yorin

RTL Nederland heeft plannen om haar zenders RTL 5 en Yorin te herprofileren. Dat melden doorgaans goed ingevoerde bronnen in de tv-wereld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weekblad Adformatie meldt dat vandaag op de voorpagina. Maar RTL-topman Fons van Westerloo ontkent stellig dat er aan dergelijke plannen wordt gewerkt. De veranderingen zouden met name Yorin betreffen, dat feitelijk nooit uitgroeide tot het ‘coole’ merk, dat men na het vertrek van Veronica met de zender voor ogen had.
Naast een mogelijke naamsverandering zou Yorin vooral een ander businessmodel krijgen, waarin spot advertising een minder belangrijke rol zou spelen en interactieve toepassingen aan belang zouden winnen. Andere bronnen melden dat op Yorin meer ruimte zou komen voor herhalingen.

related partner content for mobile comes here

Het profiel van RTL 5 zou veel meer worden uitgebouwd. Of de plannen verband houden met de komst van John de Mols nieuwe brede tv-zender is niet bekend. Het lijkt onwaarschijnlijk dat mogelijke veranderingen bij de beide RTL-zenders nog dit najaar worden doorgevoerd, in verband met bestaande (doelgroep-) verplichtingen richting adverteerders. Vanaf 2006 zijn veranderingen gemakkelijker te realiseren.

Volgens RTL-baas Van Westerloo is het juist niet verstandig om de profilering van zijn zenders drastisch te wijzigen met het oog op de komst van Talpa-tv.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in