Bond succesvol met actie tegen telefoonterreur
De bond opende het meldpunt gisteren en kreeg meteen 1500 klachten binnen. De mensen klagen vooral over de tijdstippen waarop bedrijven telefonisch komen binnenvallen om verzekeringen en dergelijke aan de man te brengen: etenstijd of zaterdagochtend vroeg.
Het tijdelijke meldpunt is slechts het begin van een onderzoek. Daaruit wil de belangenorganisatie niet alleen de omvang van de ergernis opmaken, maar ook bijvoorbeeld ontdekken in hoeverre bedrijven zich aan de regels houden. Zo moeten ze aan het begin vragen of het gesprek op prijs wordt gesteld en het commerciële oogmerk duidelijk maken.
Ook wil de belangenorganisatie weten of de mensen wel weten dat zij zich via Infofilter kunnen wapenen tegen commerciële telefoonterreur.
Geïrriteerde consumenten kunnen tot 3 april bellen (070-4454647) en klagen via de website van de bond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid