PitchBlink: platform voor marcombranche


De eerste concrete initiatieven van PitchBlink zijn de samenvoeging van de platformen Pitch View en Blinkmediacases en een strategische samenwerking met Lenthe, uitgever van onder meer Marketingtribune, Communicatietribune en Marketingfacts. Daarnaast gaat ook Nima, Nederlands Instituut voor Marketing, de samenwerking aan met PitchBlink.
Pitch View (bureaugids voor online bureaus), een initiatief van BBP en Ronnie Overgoor en Blinkmediacases van oud Kobalt-ceo Marc Stubbé komen begin 2010 voor de eerste keer uit als 1 platform: PitchBlink. Het platform wil naast de bureauprofielen van de volledige bureauwereld in Nederland eveneens het overzicht van alle communicatiecases van bureaus en exploitanten publiceren, inclusief cases van de toonaangevende awards in de branche.
Pitch View bestaat sinds 2007 en bevat op dit moment zo'n 350 bureauprofielen en geeft naast de website pitchview.nl een jaarlijkse papieren bureaugids uit; de Pitch View Annual. Blinkmediacases is een online community waarbinnen het delen van communicatie cases centraal staat. Stubbé: 'Vanuit de mediahoek zie ik veel ontwikkelingen en innovatie, in de breedte en diepte. Het is voor de adverteerder bijna niet meer bij te benen. Daarnaast zie je dat de media die meer te bieden hebben dan een grp, mm of cpm moeilijk hun verhaal kwijt kunnen. Het rondsturen van een tariefkaart volstaat niet meer. Met PitchBlink willen we zorgen voor overzicht in de mediaontwikkelingen voor de adverteerder en een platform voor de media om hun toegevoegde waarde te communiceren aan de hand van succesvolle praktijkvoorbeelden.'
Op de agenda van 2010 staat naast de lancering in januari van de PitchBlink website en jaargids ook een tv-programma voor adverteerders in samenwerking met Blue Shots TV, een maandelijks diner met adverteerders, exploitanten en bureaudirecties en aanwezigheid op congressen.
Verder is bekend geworden dat Conclusion Communication Architects (CCA) gaat samenwerken met Pitch Management van Ronnie Overgoor. Op het gebied van bureauselecties, kennismanagement en opleidingen sluiten de activiteiten van beide organisaties naadloos op elkaar aan, meldt partner Fred Moolhuijsen.
Foto Pitchblink vlnr: Stubbé, Petermeijer, Overgoor.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid