Nog steeds klachten over sms-diensten
Het gaat om diensten die zogenaamd gratis zijn maar de consument toch geld kosten. Dit komt onder meer voor bij het downloaden van ringtones. Dat schrijft staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) aan de Tweede Kamer in antwoord op Kamervragen.
De telecomsector heeft de gedragscode die een einde moet maken aan de misleiding aangepast. Nu wordt onderzocht of dat voldoende is, zegt Heemskerk. Hij vindt dat het voor de consument vooraf glashelder moet zijn of het gaat om betaalde sms-diensten en welke kosten daaraan verbonden zijn. Als uit onderzoek blijkt dat aanvullende maatregelen nodig zijn, zal Heemskerk niet aarzelen die te treffen. Kwetsbare groepen, zoals kinderen, moeten goed beschermd zijn tegen ogenschijnlijk gratis sms-diensten, schrijft Heemskerk.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOverigens kunnen mensen, zonder tussenkomst van hun provider, hun telefoonnummer voor sms-diensten laten blokkeren via smsdienstenfilter.nl. Daarvan hebben inmiddels 175.000 mensen gebruik gemaakt, zegt de bewindsman.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid