Oranje een gat in de markt?
De man had een paar kleuren van zijn product meegenomen, waaronder een oranje variant, zodat de toeter onder andere rondom het aanstaande EK-voetbal gepositioneerd kon worden. Het zoveelste idee rondom het EK, maar helaas werd in dit idee door de Dragons niet geïnvesteerd. Gek van de Dragons om deze kans te laten lopen?
De vraag is of het zich uitbetaalt producten uit te vinden, of te positioneren rond een "Oranje-evenement". Natuurlijk hebben we in Nederland elk jaar Koninginnedag, eens per twee jaar (mits geplaatst) een groot voetbalevenement en nog talloze andere evenementen. De beelden op TV laten altijd een hossende oranje massa zien, zo geredeneerd lijkt het logisch dat aan Oranje veel te verdienen valt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens mij werkt het echter niet zo. Wat veel wordt vergeten zijn de bergen promotioneel materiaal dat door grote multinationals wordt weggegeven rondom een groot evenement. Zie dit jaar bijvoorbeeld al de Heineken Trom-Pet en de hoorn van Jupiler. De vraag is hoeveel behoefte er buiten deze "weggevertjes" nog aan oranje is, evenals de vraag hoeveel geld men nog neer wil tellen als er al zoveel gratis wordt weggegeven. Als mensen hier al geld voor over hebben, is een product vaak een van de velen, hoe onderscheid je jezelf tussen al dat oranje?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid