Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje een gat in de markt?

Gisteren zag ik het programma Dragons' Den, iedere maandagavond op Nederland 3 te zien zo rond de klok van half 10. Ondernemers of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De man had een paar kleuren van zijn product meegenomen, waaronder een oranje variant, zodat de toeter onder andere rondom het aanstaande EK-voetbal gepositioneerd kon worden. Het zoveelste idee rondom het EK, maar helaas werd in dit idee door de Dragons niet geïnvesteerd. Gek van de Dragons om deze kans te laten lopen?

related partner content for mobile comes here

De vraag is of het zich uitbetaalt producten uit te vinden, of te positioneren rond een "Oranje-evenement". Natuurlijk hebben we in Nederland elk jaar Koninginnedag, eens per twee jaar (mits geplaatst) een groot voetbalevenement en nog talloze andere evenementen. De beelden op TV laten altijd een hossende oranje massa zien, zo geredeneerd lijkt het logisch dat aan Oranje veel te verdienen valt.

Volgens mij werkt het echter niet zo. Wat veel wordt vergeten zijn de bergen promotioneel materiaal dat door grote multinationals wordt weggegeven rondom een groot evenement. Zie dit jaar bijvoorbeeld al de Heineken Trom-Pet en de hoorn van Jupiler. De vraag is hoeveel behoefte er buiten deze "weggevertjes" nog aan oranje is, evenals de vraag hoeveel geld men nog neer wil tellen als er al zoveel gratis wordt weggegeven. Als mensen hier al geld voor over hebben, is een product vaak een van de velen, hoe onderscheid je jezelf tussen al dat oranje?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in