Waarom Nederland nooit het EK zal winnen
Aan de supporters ligt het niet. Volgens een onderzoek door ING wil één op de vijf Nederlanders een week lang op een dieet van brood en water leven als de titel daarmee werd binnengesleept.
Ooit waren we het bestpresterende product in dit toernooi. Maar de concurrenten hebben ons ingehaald: "Squeezed by new competition, a retreating consumer, and aggressive retailing practices, marketers of second- and third-rank brands are struggling to survive in a business environment where they have fewer resources and less control than ever before", Aldus Adam Morgan in zijn bestseller "Eating The Big Fish".
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEn daar ligt dan ook de oplossing: we moeten niet denken als een winnaar maar als de nummer twee: "Staying #1 now means, in fact, thinking and behaving like a #2."
Dat is ook het succes dat landen als Korea en Trinidad haalden met hun Nederlandse coaches. En zo presteert Dick Advocaat buitengewoon goed met zijn FC Zenit St. Petersburg en ziet Beenhakker het EK met zijn team uit Polen vol vertrouwen tegemoet: "Er is weinig kwaliteitsverschil tussen de landen."
Het vraagt om visie, onderscheidende prestaties en bovenal volharding. Zo lukte het Apple om de bedreiging voor merken te worden die Apple ooit niet eens zagen staan. En zo groeit een Hollands merk als Gsus gestaag door zonder zich te laten intimideren door anderen. Zal ons elftal ooit weer zo Nederlands worden?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid