Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Nederland nooit het EK zal winnen

Het merk Nederlands elftal kan bij het oud vuil, het maakt immers geen schijn van kans tegen de strategieën van de concurrenten. Eens in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de supporters ligt het niet. Volgens een door ING wil één op de vijf Nederlanders een week lang op een dieet van brood en water leven als de titel daarmee werd binnengesleept.

related partner content for mobile comes here

Ooit waren we het bestpresterende product in dit toernooi. Maar de concurrenten hebben ons ingehaald: "Squeezed by new competition, a retreating consumer, and aggressive retailing practices, marketers of second- and third-rank brands are struggling to survive in a business environment where they have fewer resources and less control than ever before", Aldus Adam Morgan in zijn bestseller "".

En daar ligt dan ook de oplossing: we moeten niet denken als een winnaar maar als de nummer twee: "Staying now means, in fact, thinking and behaving like a ."

Dat is ook het succes dat landen als Korea en Trinidad haalden met hun Nederlandse coaches. En zo presteert Dick Advocaat buitengewoon goed met zijn FC Zenit St. Petersburg en ziet het EK met zijn team uit Polen vol vertrouwen tegemoet: "Er is weinig kwaliteitsverschil tussen de landen."

Het vraagt om visie, onderscheidende prestaties en bovenal volharding. Zo lukte het Apple om de bedreiging voor merken te worden die Apple ooit niet eens zagen staan. En zo groeit een Hollands merk als Gsus gestaag door zonder zich te laten intimideren door anderen. Zal ons elftal ooit weer zo Nederlands worden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in