'E-mail last, maar toch onmisbaar'


Twee derde van de Nederlanders heeft last of erg veel last (15 procent van de gevallen) van te veel informatie. Enkele andere uitkomsten bevestigen volgens de onderzoekers het beeld dat men te veel informatie te verstouwen krijgt. Bijna driekwart van de mensen omschrijft de hoeveelheid informatie die ze ontvangen als 'veel' of 'veel te veel'. Een kwart geeft aan zich hier (heel) vervelend bij te voelen. 39 procent van de mensen worden zelfs 'gek' van de dagelijkse informatie die ze tot zich zouden moeten nemen.
Internet, en dan met name e-mail is de grootste boosdoener, zegt 69 procent van de mensen. Nederlanders ervaren loterijen, zoals de Postcodeloterij en de Bankgiroloterij, als grootste verspreiders van ongewenste informatie. Ook hekelt men kredietverstrekkers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToch blijkt uit het onderzoek dat men e-mail minder graag zou missen dan andere, als prettiger ervaren informatiebronnen zoals mobiele telefoon, betaalde kranten en tijdschriften. Vooral die laatste twee blijken in ons leven makkelijk te missen: twee op de tien mensen kiezen voor betaalde kranten en tijdschriften als ze een bron zouden moeten weglaten uit hun dagelijkse informatiestroom. 15 procent stemt voor e-mail.
Tijdschriften en kranten gaan in de ogen van de consument wel goed om met de verspreiding van informatie. Zo worden ze erom geprezen dat ze slechts sporadisch e-mail versturen. Verstandig, menen de onderzoekers, deze traditionele media kunnen het zich slecht veroorloven om te veel rond te mailen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid