Top of Flop: Aquafresh Iso-active
Aquafresh ontwikkelde Iso-active foaming gel: een gel die tijdens het poetsen verandert in schuim. Hierdoor bereik je ook de wat moeilijker bereikbare plekken in de mond. En dat zorgt voor 25 procent minder bacteriën, aldus maker Glaxo Smith Kline. Maar daar betaal je dan ook bijna 4 euro per bus voor.
Het product wordt besproken in onze Top of Flop-rubriek op MarketingOnline.nl. En Research International onderzocht onder consumenten de bekendheid en het gebruik van de foaming gel.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe onderzoekers vergeleken daarnaast de uitkomsten met een andere tandpasta-introductie, meer dan een jaar geleden: die van Prodent Day & Night.
Hieronder alvast enkele bevindingen:
- Aquafresh Iso-active heeft ten tijde van het onderzoek een hogere bekendheid en een hogere trial dan Prodent Day & Night eind 2006,
- De trialists van Aquafresh Iso-active lijken positiever te zijn dan die van Prodent Day & Night,
- Over alle consumenten heen, is er ook een positievere verwachting/oordeel voor Aquafresh dan voor Prodent.
Een overzicht van de resultaten kun je teruglezen in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid