Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten gebruiken social media om te klagen over klantenservice

Consumenten die vaak iets kopen op internet, maken vervolgens ook vaak gebruik van een social network om over hun ervaringen te praten, en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse Society for New Communications Research wilde weten hoe klantenservice van invloed kan zijn op merkreputatie, in relatie tot in het groeiende gebruik van social media.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers ondervroegen voor het rapport ‘Exploring the Link Between Customer Care and Brand Reputation in the Age of Social Media’ 300 mensen die actief gebruik maken van het internet.

Bijna 59 procent van alle respondenten antwoordde dat ze een social network opzoeken om te klagen over slechte ervaringen met de klantenservice.

  • 74 procent kiest bedrijven/merken uit op basis van de ervaring van anderen die ze online lezen.
  • 72 procent onderzoekt weleens de klantenservice van een bedrijf online, voordat men een aankoop doet.
  • 84 procent laat de kwaliteit van de klantenservice meewegen in de beslissing om iets bij een bedrijf te kopen.
  • 81 procent zegt dat consumentenblogs, vergelijkingssites en discussiefora van invloed kunnen zijn op de klantenservice, maar 33 procent gelooft dat bedrijven echt luisteren naar de stem van de consument.
  • Zoekmachines zijn de meest gewaardeerde online tools als het gaat om research. Geen waarde wordt gehecht aan sites als Twitter (39 procent), YouTube (27 procent) en social-networkingsites als Facebook en MySpace (22 procent).

Dell en Amazon worden het meest gewaardeerd in hun pogingen social media in te zetten in hun klantenservice.Qua branche worden technologie, retail en de reisbranche het meest genoemd in positieve zien, gezondheid en verzekeringen in negatieve zin.

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in