Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën


Bedrijven die het moeten hebben van hun corporate merken zijn bij uitstek gevoelig voor reputatieverlies. De beste raad voor brandmanagers is dan ook: zorg ervoor dat het merkenbeleid een topprioriteit wordt op bestuursniveau.
Is dat eenmaal gebeurd, dan is het zaak om de kortetermijnwinst maximaal te benutten (er is tenslotte niets mis met snel geld verdienen door middel van een ‘mix-and-match’ merkenportefeuille), maar ook het onderscheid tussen de corporate merkidentiteit en de individuele merken scherp in de gaten te houden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn omdat de raad van bestuur zich onmogelijk op álle merken kan focussen: concentreer de aandacht op de key brands die de reputatie en de omzet van het bedrijf bepalen. De rest van de merkenportfolio kan dan aan de marketingafdeling worden overgelaten.
Bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid