Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe tijden, nieuwe merkstrategieën

Beursschandalen en de macht van internet hebben reputatieschade tot een hot issue gemaakt. Tijd om het merk op de agenda van de raad van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven die het moeten hebben van hun corporate merken zijn bij uitstek gevoelig voor reputatieverlies. De beste raad voor brandmanagers is dan ook: zorg ervoor dat het merkenbeleid een topprioriteit wordt op bestuursniveau.

related partner content for mobile comes here

Is dat eenmaal gebeurd, dan is het zaak om de kortetermijnwinst maximaal te benutten (er is tenslotte niets mis met snel geld verdienen door middel van een ‘mix-and-match’ merkenportefeuille), maar ook het onderscheid tussen de corporate merkidentiteit en de individuele merken scherp in de gaten te houden.

En omdat de raad van bestuur zich onmogelijk op álle merken kan focussen: concentreer de aandacht op de key brands die de reputatie en de omzet van het bedrijf bepalen. De rest van de merkenportfolio kan dan aan de marketingafdeling worden overgelaten.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in