Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: Nederland wint zeven Leeuwen

Nederland heeft gisteren een mooi aantal van zeven Leeuwen gewonnen in de categorieen Cyber en Print op het reclamefestival in Cannes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Cyber deden de Nederlandse bureaus het bijzonder goed, door drie keer Zilver en twee keer Brons te winnen (uit tien nominaties). Vorig jaar werden er nog drie prijzen gewonnen, waarvan een Goud.
Euro RSCG 4D was de absolute winnaar met drie Zilver. Een daarvan was voor ‘Feel Volvo C70’ en twee voor ‘Nokia 20Lives’ in de subcategorieen Consumer products & services en Games: Best Product Integration. Het Brons was voor KPN’s digitale soap ‘Huis van Morgen’ van Lowe en Draft en voor ‘Pakman’ van Achtung voor Suit Supply.

related partner content for mobile comes here

De twee Grand Prix gingen naar de virale film ‘Still Free’ van het nieuwe bureau van David Droga in New York, Droga5 voor lifestylemerk Ecko/Marc Ecko Enterprises en naar interactive campagne voor de Golf GTI-campagne van Volkswagen van Crispin Porter + Bogusky. Het Nederlandse jurylid Sikko Beerda merkte tijdens de persconferentie op dat een van de belangrijke veranderingen in de categorie is dat consumenten door de technologische ontwikkelingen steeds makkelijker zelf kunnen participeren en content kunnen creeëren. Dit werd ook zichtbaar in de inzendingen. Een andere trend die werd gesignaleerd was dat ook online de campagne geïntegreerder worden.

In Print deed Nederland het minder goed, al werden wel twee van de drie shortlistvermeldingen omgezet in Brons. Een daarvan ging naar Euro RSCG voor ‘Sliding doors’ voor Peugeot en de ander naar DDB Amsterdam voor de ‘Huis’-uiting voor Achmea. Jurylid Hakan Coskunsoy (N=5), die vorig jaar zelf nog Goud won in Print, sleepte hiermee naar zijn gevoel het maximale eruit voor Nederland. ‘Je hebt een mogelijkheid om iets terug te halen en dat heb ik geprobeerd met een Volkswagen-uiting. Die haalde het niet.’

De Grand Prix in Print ging naar FCB Johannesburg voor ‘Periscope’ voor Lego.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in