WebAds lanceert profiling netwerk
WebAds beschikt over de geregistreerde profielen van ongeveer 3 miljoen internegebruikers. In de tweede helft van 2006 introduceert WebAds bovendien 'behavioral targeting'. Daarbij krijgt een internetgebruiker al-leen advertenties te zien die aansluiten op zijn surfgedrag. Zowel bij profiling op basis van persoonskenmer-ken als bij targeting op basis van gedrag is volgens WebAds de privacy van de internetgebruiker niet in het geding.
Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: ‘Adverteerders zijn gewend om hun online advertenties te plaatsen in de omgeving die direct aansluit bij hun product. Maar consumenten zijn inmiddels veel gerichter en effici-enter te bereiken. We zien dan ook een nadrukkelijke verschuiving van adverteren op websites naar adverte-ren op doelgroepen. Het was al langer mogelijk om advertenties bijvoorbeeld geografisch te targeten (o.a. per regio). Met profiling op basis van persoonskenmerken en behavioral targeting op basis van het gedrag van internetgebruikers worden doelgroepen nog gerichter bereikt. Dat maakt campagnes vele malen effec-tiever en kostenefficiënter voor de adverteerder en de consument krijgt vaker advertenties te zien die daad-werkelijk relevant voor hem of haar zijn.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid