Overslaan en naar de inhoud gaan

WebAds lanceert profiling netwerk

Online mediabureau WebAds komt met de mogelijkheid om gericht te adverteren op websites binnen zijn netwerk die persoonskenmerken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WebAds beschikt over de geregistreerde profielen van ongeveer 3 miljoen internegebruikers. In de tweede helft van 2006 introduceert WebAds bovendien 'behavioral targeting'. Daarbij krijgt een internetgebruiker al-leen advertenties te zien die aansluiten op zijn surfgedrag. Zowel bij profiling op basis van persoonskenmer-ken als bij targeting op basis van gedrag is volgens WebAds de privacy van de internetgebruiker niet in het geding.

related partner content for mobile comes here

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: ‘Adverteerders zijn gewend om hun online advertenties te plaatsen in de omgeving die direct aansluit bij hun product. Maar consumenten zijn inmiddels veel gerichter en effici-enter te bereiken. We zien dan ook een nadrukkelijke verschuiving van adverteren op websites naar adverte-ren op doelgroepen. Het was al langer mogelijk om advertenties bijvoorbeeld geografisch te targeten (o.a. per regio). Met profiling op basis van persoonskenmerken en behavioral targeting op basis van het gedrag van internetgebruikers worden doelgroepen nog gerichter bereikt. Dat maakt campagnes vele malen effec-tiever en kostenefficiënter voor de adverteerder en de consument krijgt vaker advertenties te zien die daad-werkelijk relevant voor hem of haar zijn.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in