Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Jongeren weinig oog voor risico’s profielsites’

Meer dan 90 procent van de volwassenen vindt dat er risico's kleven aan het plaatsen van profielen op profielsites, zo blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op social networking- dan wel profielsites, zoals Sugababes.nl, Superdudes.nl, CU2.nl of Hyves.nl, presenteren veel jongeren zich met foto’s en hun interesses. Ze hebben echter weinig oog voor de risico’s van profielsites, zo vindt een ruime meerderheid van de respondenten.

related partner content for mobile comes here

HCC vroeg ruim 1100 leden naar hun mening over jongeren en internet. Bijna de helft van de ondervraagden meent dat het grootste risico is dat de veiligheid van jongeren in gevaar kan komen. Een meerderheid (62 procent) vindt dat voorlichting het meest effectieve instrument is om de risico’s van profielsites te beperken. Driekwart van de ondervraagden vindt dat ouders hoofdverantwoordelijk zijn om jongeren bewust te maken van de gevaren van de diverse sites, 19 procent van de respondenten geeft aan dat de beheerders van profielsites hiervoor verantwoordelijk zijn.

De ondervraagden vinden kennis en vermaak (58 procent) en vertrouwd raken met techniek (25 procent) de belangrijkste voordelen voor jongeren die opgroeien met computers en internet. Beperking van het sociale leven omdat jongeren door de computer veel binnen zitten (54 procent) en de blootstelling aan ongewenste informatie zoals seks en geweld (31 procent), worden door de HCC-leden als voornaamste nadelen genoemd.

Volgens een onderzoek heeft minimaal 25 procent van de jongeren een profiel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in