De tijden veranderen met Coca-Cola
Gisteren stond er in de Telegraaf een zeer grote advertentie van Coca-Cola. Titel: de tijden veranderen en dus Coca-Cola dus ook. Oftewel Coca-Cola gaat uitleggen dat het bedrijf zeer bewust is van zijn maatschappelijke positie.
Er wordt uitgelegd hoe breed het assortiment is, wat Coke doet met beweging (sport), hoe het verantwoord adverteerd en dat het etiketten heeft die duidelijk zijn.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBij dit soort initiatieven vraag ik me altijd af of dit nu echt wordt opgepakt door een consument. Is dit nu echt informatie die een consument bewust oppakt en gaat lezen?
Doelgroep en communicatiekanaal:
Mijn voorstel zou zijn deze boodschap meer te integreren in de alledaagse communicatie van Coke zodat eerst gebruikers bewuster worden van de boodschap. Daarna is het wellicht een optie om zich op een dergelijk brede doelgroep te richten.
Duur van de campagne:
Ander voorstel naast een ander kanaal zou zijn het geheel langdurig en consistent vol te houden. Mits de eerste resultaten positief zijn. Na 2 jaar moet er dan iets van een dergelijke boodschap blijven hangen.
Oftewel: gaan we deze campagne nog vaak zien?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid