Overslaan en naar de inhoud gaan

De tijden veranderen met Coca-Cola

Gisteren stond er in de Telegraaf een zeer grote advertentie van Coca-Cola. Titel: de tijden veranderen en dus Coca-Cola dus ook. Oftewel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren stond er in de Telegraaf een zeer grote van Coca-Cola. Titel: de tijden veranderen en dus Coca-Cola dus ook. Oftewel Coca-Cola gaat uitleggen dat het bedrijf zeer bewust is van zijn maatschappelijke positie.

related partner content for mobile comes here

Er wordt uitgelegd hoe breed het assortiment is, wat Coke doet met beweging (sport), hoe het verantwoord adverteerd en dat het etiketten heeft die duidelijk zijn.

Bij dit soort initiatieven vraag ik me altijd af of dit nu echt wordt opgepakt door een consument. Is dit nu echt informatie die een consument bewust oppakt en gaat lezen?

Doelgroep en communicatiekanaal:
Mijn voorstel zou zijn deze boodschap meer te integreren in de alledaagse communicatie van Coke zodat eerst gebruikers bewuster worden van de boodschap. Daarna is het wellicht een optie om zich op een dergelijk brede doelgroep te richten.

Duur van de campagne:
Ander voorstel naast een ander kanaal zou zijn het geheel langdurig en consistent vol te houden. Mits de eerste resultaten positief zijn. Na 2 jaar moet er dan iets van een dergelijke boodschap blijven hangen.

Oftewel: gaan we deze campagne nog vaak zien?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in