Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Wolters Kluwer stijgt

Wolters Kluwer heeft zijn omzet in het eerste kwartaal van 2006 met 14 procent zien groeien tot 854 miljoen euro. Dat is meer dan analisten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Behalve eigen activiteiten droegen ook overnames en valuta-effecten bij aan de toename. De nettowinst kwam uit op 69 miljoen euro, ruim een kwart meer dan de 54 miljoen euro in de vergelijkbare periode vorig jaar. Het operationeel resultaat bleef met 114 miljoen euro echter iets achter bij de door marktvorsers verwachte 122 miljoen euro.
De kostenbesparingen bedroegen in de eerste drie maanden 28 miljoen euro. Aan productontwikkeling werd 59 miljoen euro uitgegeven. Volgens bestuursvoorzitter Nancy McKinstry duiden de cijfers erop dat de doelen voor dit jaar binnen bereik blijven.

related partner content for mobile comes here

Vooral het nieuw verworven NDC-IM, een leverancier van informatie aan onder meer de farmaceutische industrie, droeg bij aan de omzetgroei. Tijdschriften en informatiediensten op het juridische vlak leverden samen een omzet op van 500 miljoen euro op. Ze blijven daarmee veruit de grootste divisies van het Nederlandse uitgeefconcern (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in