Coca-Cola met koffiedrank
De frisdrankgigant zet Blak in als nieuwste wapen in de strijd tegen de dalende consumptie van koolzuurhoudende frisdranken. Volgens Coca-Cola eist het imago van frisdrank als dikmaker zijn tol en loopt de omzet terug, schrijft de Volkskrant.
Frisdrankfabrikanten zoals Coca-Cola, Pepsico en Cadbury Schweppes, staan onder grote druk in de Verenigde Staten. In augustus vorig jaar besloten de drie concerns hun zoete dranken uit Amerikaanse scholen te bannen om tegemoet te komen aan de druk van voorvechters van gezonde voeding en bezorgde ouders, die de fabrikanten ervan beschuldigen de vetzucht bij hun kinderen in de hand te werken.
Coca-Cola Blak, inmiddels geruiloos in Frankrijk gelanceerd en met meer rumour in de VS, heeft ‘de smaak van een ijskoude Coca-Cola, verrijkt met de aroma’s van koffie’. Het nieuwe drankje, waarvan de belangrijkste twee ingrediënten nog steeds water en suiker zijn, bevat maar 45 calorieën per flesje van 0,33 liter. Ter vergelijking: een gewone Coca-Cola bevat 130 calorieën.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid