Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola met koffiedrank

Coca-Cola komt met Blak, een ijskoude koffiedrank in een aluminium colaflesje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frisdrankgigant zet Blak in als nieuwste wapen in de strijd tegen de dalende consumptie van koolzuurhoudende frisdranken. Volgens Coca-Cola eist het imago van frisdrank als dikmaker zijn tol en loopt de omzet terug, schrijft de Volkskrant.
Frisdrankfabrikanten zoals Coca-Cola, Pepsico en Cadbury Schweppes, staan onder grote druk in de Verenigde Staten. In augustus vorig jaar besloten de drie concerns hun zoete dranken uit Amerikaanse scholen te bannen om tegemoet te komen aan de druk van voorvechters van gezonde voeding en bezorgde ouders, die de fabrikanten ervan beschuldigen de vetzucht bij hun kinderen in de hand te werken.

related partner content for mobile comes here

Coca-Cola Blak, inmiddels geruiloos in Frankrijk gelanceerd en met meer rumour in de VS, heeft ‘de smaak van een ijskoude Coca-Cola, verrijkt met de aroma’s van koffie’. Het nieuwe drankje, waarvan de belangrijkste twee ingrediënten nog steeds water en suiker zijn, bevat maar 45 calorieën per flesje van 0,33 liter. Ter vergelijking: een gewone Coca-Cola bevat 130 calorieën.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in