Oude tycoon, nieuwe media


Op zijn 74ste is Murdoch nog altijd dé grote baas van de mondiale mediagroep. Maar de krantenmagnaat en zijn traditionele mediabusiness staan voor grote uitdagingen. Allereerst is daar het vraagstuk hoe om te gaan met internet, als medium op zich, maar ook als manier om content te verspreiden. Het tweede dilemma is hoe News Corporation’s portfolio moet worden opgebouwd, in reactie op snel veranderende technologieën die samenhangen met digitalisering. Het bedrijf heeft al gereageerd met onder meer overnames van enkele internetbedrijven en investeringen in breedband en video-on-demand - en het ís nog altijd stabiel en winstgevend.
Toch zijn investeerders niet onder de indruk. Deels omdat ze somber zijn over de vooruitzichten van traditionele mediabedrijven, deels omdat ze zich zorgen maken wie het bedrijf moet gaan leiden na Murdoch. Maar de belangrijkste kwestie blijft hoe het bedrijf zich uiteindelijk weet aan te passen aan internet en de opkomst van digitale media; nieuwe businessmodellen zouden bestaande, lucratievere business immers kunnen kannibaliseren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: The Economist. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws. Meer weten?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid