Overslaan en naar de inhoud gaan

Oude tycoon, nieuwe media

Rupert Murdoch moet zijn News Corporation het digitale tijdperk binnenloodsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op zijn 74ste is Murdoch nog altijd dé grote baas van de mondiale mediagroep. Maar de krantenmagnaat en zijn traditionele mediabusiness staan voor grote uitdagingen. Allereerst is daar het vraagstuk hoe om te gaan met internet, als medium op zich, maar ook als manier om content te verspreiden. Het tweede dilemma is hoe News Corporation’s portfolio moet worden opgebouwd, in reactie op snel veranderende technologieën die samenhangen met digitalisering. Het bedrijf heeft al gereageerd met onder meer overnames van enkele internetbedrijven en investeringen in breedband en video-on-demand - en het ís nog altijd stabiel en winstgevend.

related partner content for mobile comes here

Toch zijn investeerders niet onder de indruk. Deels omdat ze somber zijn over de vooruitzichten van traditionele mediabedrijven, deels omdat ze zich zorgen maken wie het bedrijf moet gaan leiden na Murdoch. Maar de belangrijkste kwestie blijft hoe het bedrijf zich uiteindelijk weet aan te passen aan internet en de opkomst van digitale media; nieuwe businessmodellen zouden bestaande, lucratievere business immers kunnen kannibaliseren.

Bron: The Economist. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in