Overslaan en naar de inhoud gaan

Hypotheekverstrekkers ontdekken internet

Hypotheekverstrekkers willen internet zo optimaal gebruiken als distributiekanaal. De meerderheid van de hypotheekverstrekkers moet echter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het managementsadviesbureau onderzocht de toegankelijkheid en functionaliteit van websites van de belangrijkste hypotheekverstrekkers in Nederland in de WebExcellence Benchmark Hypotheekverstrekkers 2006. Daarnaast is er een vergelijking gemaakt met buitenlandse websites en intermediairs zoals mortgage.com en hypotheker.nl.

related partner content for mobile comes here

Absolute koploper op het gebied van WebExcellence is de Amerikaanse website mortgage.com (onderdeel van ABN-AMRO), op de voet gevolgd door MoneYou, ABN AMRO NL, Rabobank en Bank of Scotland.

Enkele andere opvallende conclusies:

  • De vindbaarheid en webergonomie van de meeste websites is voldoende tot ruim voldoende, het distributiekanaal is dus goed toegankelijk voor klanten die het willen gebruiken;
  • Bij een grote meerderheid van de websites ontbreekt doelgroepgericht informatie-aanbod, zoals specifieke informatie voor doelgroepen als starters, oversluiters en senioren;
  • 70 procent van de websites biedt onvoldoende actuele nieuwswaarde; er wordt nauwelijks informatie verstrekt over nieuwe producten, nieuws over de eigen organisatie en ontwikkelingen in de markt;
  • Om meer website-bezoekers over te laten gaan tot het aanvragen van offertes en uiteindelijk het afsluiten van een hypotheek via het internet zullen bezoekers overtuigd moeten zijn van de veiligheid van hun gegevens en de betrouwbaarheid van het geleverde advies. Echter, 70 procent van de hypotheekverstrekkers informeert hun klanten niet duidelijk en pro-actief over de veiligheid van de ingevulde persoonsgegevens
  • Het grootste deel van de hypotheekverstrekkers biedt geen tot weinig onderscheidend interactie- en transactiemogelijkheden; slechts 35 procent van de websites biedt een offertefunctionaliteit aan.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in