Hypotheekverstrekkers ontdekken internet
Hypotheekverstrekkers willen internet zo optimaal gebruiken als distributiekanaal. De meerderheid van de hypotheekverstrekkers moet echter…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Het managementsadviesbureau onderzocht de toegankelijkheid en functionaliteit van websites van de belangrijkste hypotheekverstrekkers in Nederland in de WebExcellence Benchmark Hypotheekverstrekkers 2006. Daarnaast is er een vergelijking gemaakt met buitenlandse websites en intermediairs zoals mortgage.com en hypotheker.nl.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Absolute koploper op het gebied van WebExcellence is de Amerikaanse website mortgage.com (onderdeel van ABN-AMRO), op de voet gevolgd door MoneYou, ABN AMRO NL, Rabobank en Bank of Scotland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEnkele andere opvallende conclusies:
- De vindbaarheid en webergonomie van de meeste websites is voldoende tot ruim voldoende, het distributiekanaal is dus goed toegankelijk voor klanten die het willen gebruiken;
- Bij een grote meerderheid van de websites ontbreekt doelgroepgericht informatie-aanbod, zoals specifieke informatie voor doelgroepen als starters, oversluiters en senioren;
- 70 procent van de websites biedt onvoldoende actuele nieuwswaarde; er wordt nauwelijks informatie verstrekt over nieuwe producten, nieuws over de eigen organisatie en ontwikkelingen in de markt;
- Om meer website-bezoekers over te laten gaan tot het aanvragen van offertes en uiteindelijk het afsluiten van een hypotheek via het internet zullen bezoekers overtuigd moeten zijn van de veiligheid van hun gegevens en de betrouwbaarheid van het geleverde advies. Echter, 70 procent van de hypotheekverstrekkers informeert hun klanten niet duidelijk en pro-actief over de veiligheid van de ingevulde persoonsgegevens
- Het grootste deel van de hypotheekverstrekkers biedt geen tot weinig onderscheidend interactie- en transactiemogelijkheden; slechts 35 procent van de websites biedt een offertefunctionaliteit aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid