Overslaan en naar de inhoud gaan

Salarissen vrolijk omhoog

Het dieptepunt is gepasseerd, de salarissen van Britse marketingfunctionarissen zitten weer flink in de lift.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vakblad Marketing Week verrichtte weer zijn jaarlijkse salarisonderzoek. Allereerst is er de trend dat het reorganiseren, waar veel marketingafdelingen de laatste jaren onder zuchtten, snel afneemt.

related partner content for mobile comes here

En hoera, het aantal banen neemt weer toe: per saldo geeft 16 procent van de ondervraagde bedrijven aan in 2006 meer marketing-fte’s in te gaan vullen. Zo’n hoog percentage is in jaren niet vertoond. Het gemiddelde salaris van een marketeer steeg met 5,7 procent naar 39.400 Britse pond; product- en brandmanagers gingen er 6,9 procent op vooruit, marketingdirecteuren 6,4 procent. Vrouwelijke marketeers worden nog steeds onderbetaald, maar de kloof wordt minder. Het verschil daalde van 14 procent naar 11 procent.

De mobiliteit is het grootste onder de marketeers binnen het middensegment. Voor de hele populatie geldt dat ze de financiële bonus minder prefereren, ten faveure van meer vrije tijd en baanzekerheid.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in