Salarissen vrolijk omhoog


Het vakblad Marketing Week verrichtte weer zijn jaarlijkse salarisonderzoek. Allereerst is er de trend dat het reorganiseren, waar veel marketingafdelingen de laatste jaren onder zuchtten, snel afneemt.
En hoera, het aantal banen neemt weer toe: per saldo geeft 16 procent van de ondervraagde bedrijven aan in 2006 meer marketing-fte’s in te gaan vullen. Zo’n hoog percentage is in jaren niet vertoond. Het gemiddelde salaris van een marketeer steeg met 5,7 procent naar 39.400 Britse pond; product- en brandmanagers gingen er 6,9 procent op vooruit, marketingdirecteuren 6,4 procent. Vrouwelijke marketeers worden nog steeds onderbetaald, maar de kloof wordt minder. Het verschil daalde van 14 procent naar 11 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De mobiliteit is het grootste onder de marketeers binnen het middensegment. Voor de hele populatie geldt dat ze de financiële bonus minder prefereren, ten faveure van meer vrije tijd en baanzekerheid.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid