Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse campagne voor (risico)jongeren

De gemeente Amsterdam geeft vandaag tijdens de jaarlijkse MKB-Lenteborrel het startsein voor een grootschalige campagne, die meer kansen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Burgemeester Job Cohen, Wethouder Ahmed Aboutaleb, MKB-voorzitter Ferry Houterman en VNO-NCW voorzitter Uri Coronel verrichten gezamenlijk de aftrap. Doel van de campagne is om de komende twee jaar vele honderden jongeren een opleiding, stage of (leer)baan te bezorgen.

related partner content for mobile comes here

De campagne wordt gesteund door het gehele Amsterdamse bedrijfsleven, de scholen, de gemeente en de jongeren zelf en krijgt een actiegericht karakter op wijkniveau. De eerste maanden tot de zomer vooral in de Diamantbuurt en Amsterdam-West onder het motto: ‘De besten komen uit het westen’.

Er is een grote rol weggelegd voor de jongeren zelf. Tijdens de MKB borrel houden negen zogenaamde ‘tegenwindjongeren’, verbonden aan de theatergroep ISH (streetdance), ter gelegenheid van de campagne een optreden voor ruim 600 gasten waaronder 400 mkb-ondernemers. Diezelfde jongeren zijn de komende twee jaar de ambassadeurs van de jongerencampagne. Aansluitend gaan dertig jongeren, gehuld in T-shirts met het beeldmerk van de campagne, netwerken met ondernemers met het verzoek kansen te geven op een stage of baan aan jongeren in de stad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in