Amsterdamse campagne voor (risico)jongeren


Burgemeester Job Cohen, Wethouder Ahmed Aboutaleb, MKB-voorzitter Ferry Houterman en VNO-NCW voorzitter Uri Coronel verrichten gezamenlijk de aftrap. Doel van de campagne is om de komende twee jaar vele honderden jongeren een opleiding, stage of (leer)baan te bezorgen.
De campagne wordt gesteund door het gehele Amsterdamse bedrijfsleven, de scholen, de gemeente en de jongeren zelf en krijgt een actiegericht karakter op wijkniveau. De eerste maanden tot de zomer vooral in de Diamantbuurt en Amsterdam-West onder het motto: ‘De besten komen uit het westen’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr is een grote rol weggelegd voor de jongeren zelf. Tijdens de MKB borrel houden negen zogenaamde ‘tegenwindjongeren’, verbonden aan de theatergroep ISH (streetdance), ter gelegenheid van de campagne een optreden voor ruim 600 gasten waaronder 400 mkb-ondernemers. Diezelfde jongeren zijn de komende twee jaar de ambassadeurs van de jongerencampagne. Aansluitend gaan dertig jongeren, gehuld in T-shirts met het beeldmerk van de campagne, netwerken met ondernemers met het verzoek kansen te geven op een stage of baan aan jongeren in de stad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid