Overslaan en naar de inhoud gaan

Fastfoodrestaurants vergeten internet

Fastfoodketens hebben in hun marktstrategie weinig tot geen plek ingeruimd voor internet, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts een kwart van de bezoekers van een fastfoodrestaurant bezocht ooit al eens de website van deze eetgelegenheid. En wat meer is, 95 procent van de niet-bezoekers heeft ook weinig of geen interesse om dat te doen.

related partner content for mobile comes here

De cijfers komen van Sandelman & Associates, een bureau gespecialiseerd in research voor de voedingsindustrie.

Een van de redenen waarom consumenten de site van een fastfoodketen bezoeken, is om de juiste locatie van een vestiging te vinden.

In mindere mate zetten de menusamenstelling en de promoties aan tot een online bezoek. Nochtans zit demografisch alles goed, het profiel van de fastfoodconsument is namelijk ook terug te vinden onder de online populatie.

Wat missen deze restaurants nu door hun beperkt gebruik van het web? Volgens het rapport allereerst een extra mogelijkheid om met hun klanten te communiceren. Zij vergeten ook dat online acties bezoekers naar de offline vestiging brengen. Er liggen mogelijkheden om een afhaalservice uit te bouwen en tenslotte kunnen op een goedkope en praktische manier promoties gevoerd worden en kan de merkloyaliteit verstevigd worden.

Bron: 6Minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in