Fastfoodrestaurants vergeten internet
Slechts een kwart van de bezoekers van een fastfoodrestaurant bezocht ooit al eens de website van deze eetgelegenheid. En wat meer is, 95 procent van de niet-bezoekers heeft ook weinig of geen interesse om dat te doen.
De cijfers komen van Sandelman & Associates, een bureau gespecialiseerd in research voor de voedingsindustrie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen van de redenen waarom consumenten de site van een fastfoodketen bezoeken, is om de juiste locatie van een vestiging te vinden.
In mindere mate zetten de menusamenstelling en de promoties aan tot een online bezoek. Nochtans zit demografisch alles goed, het profiel van de fastfoodconsument is namelijk ook terug te vinden onder de online populatie.
Wat missen deze restaurants nu door hun beperkt gebruik van het web? Volgens het rapport allereerst een extra mogelijkheid om met hun klanten te communiceren. Zij vergeten ook dat online acties bezoekers naar de offline vestiging brengen. Er liggen mogelijkheden om een afhaalservice uit te bouwen en tenslotte kunnen op een goedkope en praktische manier promoties gevoerd worden en kan de merkloyaliteit verstevigd worden.
Bron: 6Minutes
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid