Overslaan en naar de inhoud gaan

Amusement kerntaak BBC

Het brengen van amusement is een kerntaak van de BBC, maar de Britse nationale zender moet daarbij kijkcijfers niet als hoogste doel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit heeft de Labourregering gisteren gezegd. De regering wil de BBC nog tien jaar langer uit publieke middelen financieren via verplichte kijk- en luistergelden, schrijft de Volkskrant. Maar de taak van de BBC zal worden verbreed en nauwer worden omschreven.
Behalve het ‘informeren, opleiden en entertainen’ van het volk, krijgt de BBC zes andere taken opgedragen, zoals het bevorderen van goed burgerschap, het bevorderen van onderwijs, het stimuleren van creativiteit en het benadrukken van de nationale en regionale nationaliteit.

related partner content for mobile comes here

Bijna de helft van het Britse volk heeft nu via kabel en satelliet een veel groter aanbod van andere zenders. Binnen enkele jaren moeten alle huishoudens digitale televisie hebben. Toch vindt de regering het wenselijk de BBC nog tot 2016 te financieren uit de publieke middelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in