Murdoch met anti-kinderporno promo


News Corp. gaat de kritiek van instanties en personen op profielensite MySpace te lijf. De site is het middelpunt van de online kinderpornovrees die het in de publiciteit altijd zo goed doet. Het concern van Murdoch neemt een risico's en steekt miljoenen dollars in een campagne voor veilig internet voor kinderen.
De risico's voor kinderen bij online ontmoetings- en profielensites zijn de afgelopen weken breed uitgemeten in de Verenigde Staten tot in BusinessWeek. Net als hier zijn enkele incidenten met kinderlokkers genoeg voor groot alarm.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWall Street Journal schrijft (betaalde toegang) dat News Corp. een campagne begint om veilig internetten te benadrukken. Ze zet daarvoor op de eerste plaats de eigen kanalen in, behalve MySpace.com ook het nationale tv-net Fox en de kabelzenders zoals FX, National Geographic en Fuel TV.
De campagne heeft niet MySpace als afzender, maar wordt gestuurd via de non-profit Ad Council en het National Center for Missing and Exploited Children. In advertenties wordt onder de meer de Cybertipline gepromoot.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid