Prijzen supermarkt maken consumenten niet zoveel uit


Sinds de start van de prijzenoorlog is het aantal supermarkten in Nederland niet gedaald. Consumenten blijken helemaal niet zoveel waarde te hechten aan lage prijzen blijkt uit een onderzoek van AC Nielsen.
Een groot assortiment, een schone winkel en verse producten van goede kwaliteit zijn veel belangrijker, zo concludeert men.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSinds het najaar van 2005 lijkt er sprake van een kleine omzetstijging in de supermarktbranche. Over het algemeen zijn de prijzen gedaald en is de omzetstijging te danken aan meer verkochte producten. Sinds 1980 neemt het aantal supermarkten gestaag af.
Het is nu dan ook tegen de trend in dat het aantal supermarkten gelijk is gebleven. Het is vooral het aantal harddiscounters als Aldi en Lidl dat groeit ten koste van de overige supermarkten.
Lidl en Aldi hadden in 2002 10,8% van het aantal vestigingspunten in Nederland, afgelopen jaar was dat 13,2%.
Ook het aantal vierkante meters per supermarkt is toegenomen. Volgens ACNielsen scoort AH nog steeds het sterkst op 'winkelmerkwaarde', gevolgd C1000, Lidl en Aldi.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid