Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzen supermarkt maken consumenten niet zoveel uit

Door gastblogger Wim Andréa
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de start van de prijzenoorlog is het aantal supermarkten in Nederland niet gedaald. Consumenten blijken helemaal niet zoveel waarde te hechten aan lage prijzen blijkt uit een onderzoek van AC Nielsen.

related partner content for mobile comes here

Een groot assortiment, een schone winkel en verse producten van goede kwaliteit zijn veel belangrijker, zo concludeert men.

Sinds het najaar van 2005 lijkt er sprake van een kleine omzetstijging in de supermarktbranche. Over het algemeen zijn de prijzen gedaald en is de omzetstijging te danken aan meer verkochte producten. Sinds 1980 neemt het aantal supermarkten gestaag af.

Het is nu dan ook tegen de trend in dat het aantal supermarkten gelijk is gebleven. Het is vooral het aantal harddiscounters als Aldi en Lidl dat groeit ten koste van de overige supermarkten.

Lidl en Aldi hadden in 2002 10,8% van het aantal vestigingspunten in Nederland, afgelopen jaar was dat 13,2%.
Ook het aantal vierkante meters per supermarkt is toegenomen. Volgens ACNielsen scoort AH nog steeds het sterkst op 'winkelmerkwaarde', gevolgd C1000, Lidl en Aldi.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in