Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort Lontje campagne 'een succes'

De Kort Lontje campagne is een groot succes. Dat zegt althans Euro RSCG Bikker, het p.r.-bureau van de campagne voor Sire of van maker N=5.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Kort Lontje campagne is een groot succes. Dat zegt althans , het p.r.-bureau van de campagne voor of van maker . Geen onafhankelijke bron, maar we doen het er even mee.

related partner content for mobile comes here

geeft een foutmelding en van worden we ook niet wijzer, maar dat mag de pret van de vrolijke mededeling niet drukken:

Zo'n 73% van de Nederlanders kent nu het begrip 'Kort Lontje'. Dat blijkt uit onderzoek dat TNS Nipo uitvoerde in februari 2006, in opdracht van Sire. Bij de start van de campagne in augustus 2005 kende slechts 34% van de Nederlanders de term.

Destijds bleek uit onderzoek van TNS NIPO dat 84% van de ondervraagden vond dat mensen sneller geïrriteerd reageren dan tien jaar geleden. Op een leuke manier wilde Sire mensen prikkelen om even stil te staan bij het korte lontje. De afgelopen maanden heeft Sire aandacht gevraagd voor het korte lontje van de Nederlanders.

Hoewel een daadwerkelijke gedragsverandering niet het doel was, blijkt uit het TNS NIPO onderzoek dat de campagne mensen in ieder geval wel aan het denken heeft gezet. Zo zegt 1 op de 20 Nederlanders gemakkelijker andere mensen aan te spreken op asociaal gedrag. En 1 op de 10 Nederlanders probeert zich netter te gedragen in het verkeer en 16 procent geeft aan zich meer bewust te zijn van hun ergernissen.

Dus het daadwerkelijk effect is gering...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in