Kort Lontje campagne 'een succes'
De Kort Lontje campagne is een groot succes. Dat zegt althans Euro RSCG Bikker, het p.r.-bureau van de campagne voor Sire of van maker N=5. Geen onafhankelijke bron, maar we doen het er even mee.
Sire.nl/kortlontje geeft een foutmelding en van KortLontje.nl worden we ook niet wijzer, maar dat mag de pret van de vrolijke mededeling niet drukken:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaZo'n 73% van de Nederlanders kent nu het begrip 'Kort Lontje'. Dat blijkt uit onderzoek dat TNS Nipo uitvoerde in februari 2006, in opdracht van Sire. Bij de start van de campagne in augustus 2005 kende slechts 34% van de Nederlanders de term.
Destijds bleek uit onderzoek van TNS NIPO dat 84% van de ondervraagden vond dat mensen sneller geïrriteerd reageren dan tien jaar geleden. Op een leuke manier wilde Sire mensen prikkelen om even stil te staan bij het korte lontje. De afgelopen maanden heeft Sire aandacht gevraagd voor het korte lontje van de Nederlanders.
Hoewel een daadwerkelijke gedragsverandering niet het doel was, blijkt uit het TNS NIPO onderzoek dat de campagne mensen in ieder geval wel aan het denken heeft gezet. Zo zegt 1 op de 20 Nederlanders gemakkelijker andere mensen aan te spreken op asociaal gedrag. En 1 op de 10 Nederlanders probeert zich netter te gedragen in het verkeer en 16 procent geeft aan zich meer bewust te zijn van hun ergernissen.
Dus het daadwerkelijk effect is gering...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid