Overslaan en naar de inhoud gaan

Vijf succesfactoren van online marketing

Internetmarketing in de praktijk: welke factoren bepalen het succes ervan?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel nummer één van online marketing is bezoekers ‘gemotiveerd’ naar een bepaalde website te trekken. Doel nummer twee is om die bezoekers daar wat te laten doen – iets kopen, een abonnement afsluiten, contact opnemen enzovoort. Volgens Erwin Lammenett (in media GMBH) zijn dit de vijf ingrediënten van succesvolle online marketing:

related partner content for mobile comes here
  • De basissetup moet kloppen: de afzonderlijke maatregelen van de online-marketingmix moeten zijn afgestemd op de internetaanwezigheid en het daaraan gekoppelde aanbod.
  • Er moeten duidelijk afgebakende, liefst kwantificeerbare doelen zijn en er moet continu worden gemeten in hoeverre de doelen worden bereikt. Op meetgebied biedt internet ongekende mogelijkheden.
  • De juiste mix van de afzonderlijke online-marketingmixelementen, afgestemd op de doeldefiniëring. Als het hoofddoel ‘bekendheid vergroten’ is, ziet de mix er dus anders uit dan als het hoofddoel ‘omzet vergroten’ is.
  • Doelgerichte optimalisering van de afzonderlijke online-marketingmixelementen.
  • Altijd aan de bal blijven: internet is een zeer dynamische omgeving – wat nu werkt, werkt morgen niet meer – dus moet je de ontwikkelingen nauwgezet volgen. Concreet: systeem voor regelmatige controling en reporting. Bron: Direkt Marketing. Deze samenvatting komt uit Marketing International, onze maandelijkse verzameling van het belangrijkste buitenlandse marketingnieuws.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in