‘Online vindbaarheid grote adverteerders matig’
Dat blijkt uit een onderzoek van search engine mediabureau Checkit in samenwerking met de Universiteit van Tilburg. De top 10 van best scorende websites is als volgt: 1) Wehkamp (92,2%), 2) De Telegraaf (81,4%), 3) RTL (76%), 4) Orange (75,2%), 5) Jamba (75,2%), 6) De Volkskrant (74,8%), 7) Minister van Verkeer en Waterstaat (74%), 8) Ministerie van Defensie (73,5%), 9) Etos (71,5%), 10) Albert Heijn (71,5%).
De media-, telecom- en retailbranche domineren in het onderzoek de top 10 en ook de overheid scoort twee vermeldingen. Niet minder dan 68 van de 100 grootste adverteerders (bron: Nielsen Media Research) behaalden uiteindelijk een vindbaarheidsscore van minder dan 50 procent.
De grootte van het mediabudget blijkt volgens de onderzoekers niet van invloed te zijn op de vindbaarheid van websites bij zoekmachines. Het is dus niet zo dat organisaties die over een groot mediabudget beschikken, beter vindbaar zijn bij zoekmachines dan organisaties die het met minder moeten doen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe branche waartoe een organisatie behoort, lijkt wel te kunnen voorspellen hoe goed een organisatie vindbaar is. Branches die direct commercieel afhankelijk zijn van internet scoren vaak hoger dan ‘offline’ branches.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid