Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Online vindbaarheid grote adverteerders matig’

Maar liefst 68 procent van de website van de 100 grootste adverteerders is niet goed vindbaar via zoekmachines.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek van search engine mediabureau Checkit in samenwerking met de Universiteit van Tilburg. De top 10 van best scorende websites is als volgt: 1) Wehkamp (92,2%), 2) De Telegraaf (81,4%), 3) RTL (76%), 4) Orange (75,2%), 5) Jamba (75,2%), 6) De Volkskrant (74,8%), 7) Minister van Verkeer en Waterstaat (74%), 8) Ministerie van Defensie (73,5%), 9) Etos (71,5%), 10) Albert Heijn (71,5%).

related partner content for mobile comes here

De media-, telecom- en retailbranche domineren in het onderzoek de top 10 en ook de overheid scoort twee vermeldingen. Niet minder dan 68 van de 100 grootste adverteerders (bron: Nielsen Media Research) behaalden uiteindelijk een vindbaarheidsscore van minder dan 50 procent.
De grootte van het mediabudget blijkt volgens de onderzoekers niet van invloed te zijn op de vindbaarheid van websites bij zoekmachines. Het is dus niet zo dat organisaties die over een groot mediabudget beschikken, beter vindbaar zijn bij zoekmachines dan organisaties die het met minder moeten doen.

De branche waartoe een organisatie behoort, lijkt wel te kunnen voorspellen hoe goed een organisatie vindbaar is. Branches die direct commercieel afhankelijk zijn van internet scoren vaak hoger dan ‘offline’ branches.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in