Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorlichtingscampagne 'Kijk op Diabetes'

Op donderdag 6 april gaat de voorlichtingscampagne ‘Kijk op Diabetes’ van start, die mensen van 45 jaar en ouder met overgewicht bewust…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het kader van de campagne is onder meer een nieuwe diabetes risicotest ontwikkeld, die zowel op papier als online kan worden gedaan. Na afloop van de tekst is meteen duidelijk of er sprake is van een verhoogd risico op diabetes. In de campagne staat een meetlint centraal waarmee de buikomvang kan worden gemeten. De buikomvang kan namelijk van invloed zijn op het risico op diabetes.

related partner content for mobile comes here

De campagne richt zich zowel op autochtonen als op allochtonen, zoals Marokkanen,Turken en Hindoestanen. Bij de laatstgenoemde groepen komt relatief veel diabetes voor. Om die reden zijn van alle materialen ook versies gemaakt in het Arabisch, Berbers en Turks.

De campagne bestaat uit een televisiecommercial, folders met de diabetes risicotest en bannering. Op de site kunnen mensen de diabetes risicotest doen, een leefstijladvies krijgen via de ‘leef gezond-coach’ en informatie vinden over de campagne.

De door L’eau ontwikkelde campagne wordt gevoerd door de Nederlandse Diabetes Federatie, in samenwerking met het Voedingscentrum, het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen, het Nationaal Gezondheidsinstituut NIGZ en wordt gesubsidieerd door ZonMw.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in