Voorlichtingscampagne 'Kijk op Diabetes'
In het kader van de campagne is onder meer een nieuwe diabetes risicotest ontwikkeld, die zowel op papier als online kan worden gedaan. Na afloop van de tekst is meteen duidelijk of er sprake is van een verhoogd risico op diabetes. In de campagne staat een meetlint centraal waarmee de buikomvang kan worden gemeten. De buikomvang kan namelijk van invloed zijn op het risico op diabetes.
De campagne richt zich zowel op autochtonen als op allochtonen, zoals Marokkanen,Turken en Hindoestanen. Bij de laatstgenoemde groepen komt relatief veel diabetes voor. Om die reden zijn van alle materialen ook versies gemaakt in het Arabisch, Berbers en Turks.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe campagne bestaat uit een televisiecommercial, folders met de diabetes risicotest en bannering. Op de site www.kijkopdiabetes.nl kunnen mensen de diabetes risicotest doen, een leefstijladvies krijgen via de ‘leef gezond-coach’ en informatie vinden over de campagne.
De door L’eau ontwikkelde campagne wordt gevoerd door de Nederlandse Diabetes Federatie, in samenwerking met het Voedingscentrum, het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen, het Nationaal Gezondheidsinstituut NIGZ en wordt gesubsidieerd door ZonMw.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid