Overslaan en naar de inhoud gaan

TV Oase: nieuwe zender?

Door gastblogger Wim Andréa
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Harry de Winter heeft plannen voor een TV-zender die zich op de 50+-generatie richt. TV Oase (werktitel) richt zich op deze doelgroep omdat deze (commercieel) interessanter is dan de 20-49 groep waar iedereen zich op richt.

related partner content for mobile comes here

Het adagium dat de 50+-doelgroep zich niet meer door reclame laat beinvloeden (in tegenstelling tot de jongeren), noemt De Winter in NRC Handelsblad "volkomen achterhaald".
In staat een twee pagina's tellend artikel waarin een onderzoek naar de moderne 50+-doelgroep die deze mening van De Winter ondersteund.

De 50-plussers passen hun consumptiegedrag aan, hebben interesse in trends, volgen nieuwe markten, maken intens gebruik van internet en kopen rockmuziek. Ze maken momenteel 33% uit van de Nederlandse bevolking en dat aandeel zal de komende jaren groeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in