‘Grootte van dagbladadvertentie succesfactor’
Deze weinig verrassende conclusies zijn te lezen in het SWOCC dossier Succesvol adverteren in dagbladen dat komende maandag verschijnt. Naast grootte blijkt ook de plaats van de advertentie in het dagblad van belang te zijn.
Advertenties in het begin van de krant hebben een groter bereik dan achterin, aangezien minder lezers de achterste katernen openslaan. Ook hebben advertenties in dunnere kranten een groter bereik en effect, dan in dikkere kranten. Bij meer pagina’s worden lezers namelijk selectiever in welke pagina’s ze openslaan en bekijken.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuVoor adverteerders is het ook belangrijk om rekening te houden met het type pagina, de plaats op de pagina, het Umfeld en de dag van de week waarop wordt geadverteerd, meldt SWOCC.
De analyses van SWOCC zijn gedaan op basis van de Reclame Redactie Planner van Cebuco.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid