Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Grootte van dagbladadvertentie succesfactor’

De grootte van een advertentie is één van de belangrijkste succesfactoren voor succesvol adverteren in dagbladen. Ook kleur, foto’s en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze weinig verrassende conclusies zijn te lezen in het SWOCC dossier Succesvol adverteren in dagbladen dat komende maandag verschijnt. Naast grootte blijkt ook de plaats van de advertentie in het dagblad van belang te zijn.

related partner content for mobile comes here

Advertenties in het begin van de krant hebben een groter bereik dan achterin, aangezien minder lezers de achterste katernen openslaan. Ook hebben advertenties in dunnere kranten een groter bereik en effect, dan in dikkere kranten. Bij meer pagina’s worden lezers namelijk selectiever in welke pagina’s ze openslaan en bekijken.

Voor adverteerders is het ook belangrijk om rekening te houden met het type pagina, de plaats op de pagina, het Umfeld en de dag van de week waarop wordt geadverteerd, meldt SWOCC.

De analyses van SWOCC zijn gedaan op basis van de Reclame Redactie Planner van Cebuco.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in