Overslaan en naar de inhoud gaan

Boek Roorda rekent af met Dirk

Van reclameman Eugène Roorda verschijnt morgen bij Prometheus het boek ‘Kogelharde spruiten’, waarin hij afrekent met zijn voormalige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het boek biedt inzicht in het doorgaans volstrekt gesloten familiebedrijf Van den Broek, waar Roorda jarenlang wekelijks over de vloer kwam. Roorda omschrijft Jan van den Broek als een ‘zelfingenomen en ietwat vlerkerige man’ en diens chef-inkoper Johan Vial als een ‘kortzichtige grutterplurk’. Over een ‘trap na’ van Dirk van den Broek jr. in NRC schrijft de reclameman: ‘Kennelijk kon de familiepsyche het niet verdragen dat een paar rotjongens van de reclame hun bedrijf wel de ‘Publieke Triomf’ bezorgde wat ze op eigen kracht na tientallen jaren buffelen niet was gelukt.’

related partner content for mobile comes here

De campagnes van Roorda bezorgden Dirk ‘honderden miljoenen extra omzet’, maar het bureau vertrok toen de honorering omlaag moest worden bijgesteld. ‘Dirk denkt klein. Daarom zijn ze zo rijk’, schrijft Roorda.

Het bedrijf Uniconsult van de familie Van den Broek laat weten ‘geen enkel commentaar’ te geven op het boek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in