
Het boek biedt inzicht in het doorgaans volstrekt gesloten familiebedrijf Van den Broek, waar Roorda jarenlang wekelijks over de vloer kwam. Roorda omschrijft Jan van den Broek als een ‘zelfingenomen en ietwat vlerkerige man’ en diens chef-inkoper Johan Vial als een ‘kortzichtige grutterplurk’. Over een ‘trap na’ van Dirk van den Broek jr. in NRC schrijft de reclameman: ‘Kennelijk kon de familiepsyche het niet verdragen dat een paar rotjongens van de reclame hun bedrijf wel de ‘Publieke Triomf’ bezorgde wat ze op eigen kracht na tientallen jaren buffelen niet was gelukt.’
De campagnes van Roorda bezorgden Dirk ‘honderden miljoenen extra omzet’, maar het bureau vertrok toen de honorering omlaag moest worden bijgesteld. ‘Dirk denkt klein. Daarom zijn ze zo rijk’, schrijft Roorda.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftHet bedrijf Uniconsult van de familie Van den Broek laat weten ‘geen enkel commentaar’ te geven op het boek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee